Elinkwijk in slotfase naast Zevenhoven

De buit leek twee minuten voor tijd binnen, Zevenhoven leidde met 0-1 en de Utrechters speelden nog maar met tien man. Een vrije trap deed Zevenhoven uiteindelijk de das om, in eerste instantie tikte goalie Brouwer de bal weg, in de daaropvolgende scrimmage verspeelde het twee kostbare punten: 1-1.

Coach Dennis van den Ing was na afloop kort en krachtig in zijn analyse over de wedstrijd: “Ik ben ontevreden over het tweede gedeelte van de wedstrijd, we spelen bijna een uur tegen tien man, die ploeg moet je dan kapot spelen, dat had in mijn optiek ook gekund, maar dan hadden we de afspraken die we in de rust met elkaar hadden gemaakt, beter moeten uitvoeren!”

Zevenhoven startte in Utrecht uitstekend, men creëerde in het eerste half uur een viertal prachtige kansen. Die kansrijke mogelijkheden werden tenietgedaan door de in topvorm verkerende Elinkwijk goalie, die een paar miraculeuze reddingen verrichtte. Na een half uur spelen diende een speler van Elinkwijk met rood te vertrekken, maar kon Zevenhoven daar niet van profiteren.

“Het spel werd er daarna absoluut niet beter op, eerder slechter zelfs, daarom in de rust even wat puntjes op de ‘i’ gezet en aangegeven hoe we tactisch moesten gaan spelen om Elinkwijk op de knieën te krijgen”, aldus Van den Ing.

Toen Roland Verlaan een voorzet van Pieter Koen van der Plas op juiste waarde inschatte leek dat ook te gaan gebeuren: 0-1. “Daarna kregen we een zee van ruimte, maar wisten we dat niet goed uit te spelen, rust is dan een eerste vereiste, maar we zochten veel te snel naar de eindpass. Erg jammer, want dat brak ons uiteindelijk lelijk op”, aldus de coach.

Vlak voor tijd liet Brouwer in eerste instantie een hoge bal, uit een vrije trap, los, maar leek in de rebound het leder onder controle te krijgen. In die poging werd de goalie volgens de Zevenhovenaren onheus bejegend, de referee liet echter door spelen en in de daarop volgende scrimmage viel de gelijkmaker: 1-1. En daarmee incasseerde Zevenhoven dus heel duur puntverlies!