Eindelijk tegenstand voor Zaalvoetbalteam ’t Praathuis

De zaalvoetbalcompetitie in De Vlijt is al enige tijd (vanaf 3 september) van start gegaan. Nieuwkomer in deze poule is het team Atilla uit Nieuwkoop welke is opgestoomd uit poule 2. Vanaf het begin in seizoen 2011/2012 heeft dit team met bravoure aangegeven om vast en zeker binnen aanzienlijke tijd zaalkampioen van poule 1 te worden. Maar zich bewust van de kwaliteiten van team Van ’t Kruis en ’t Praathuis moesten ze zich eerst een nieuw systeem aanpassen.

In dat systeem passen de nieuwelingen Illias Alla en Hafit Ibrahimi als gegoten. Momenteel zijn ze een moeilijk bespeelbaar team wat zich niet gewonnen geeft en één van de teams die de druk op het kampioenschap van t Praathuis kan opvoeren of zelfs in het ergste geval de scepter kan overnemen. En zo zag het er woensdag 15 oktober j.l. naar uit toen ’t Praathuis al snel tegen een achterstand van 2-0 aankeek en geen antwoord wist op de aanvallen en counters van Atilla. Tot grote schrik van t Praathuis viel Jack Vork ook nog eens geblesseerd uit waardoor er geen wissel voorhanden was om het hoge tempo te kunnen volhouden. Maar ook deze woensdag zou Atilla zich weer in hun eigen val verstrikken n.l. aanvallen terwijl je voor staat, balverlies lijden en miscommunicatie tussen doelverdediger en spelers. Hierdoor eindigde deze boeiende wedstrijd in een 3 – 2 voordeel voor ’t Praathuis en mag Atilla zich gaan beraden hoe ze de revanche volgend voorjaar gaan aanpakken. In de wetenschap dat ze dicht, heel dicht bij de overwinning waren maar opnieuw afgestraft werden door de drang om de score zo hoog mogelijk op te voeren. En voor t Praathuis geldt dat ze bij deze tegenstander het aloude systeem moeten aanpassen of minder de doelverdediger mee op te laten komen.

Eerste fase competitie
De eerste wedstrijden zijn inmiddels achter de rug, het zaalprogramma loopt weer en ieder team heeft één of meerdere wedstrijden afgewerkt. Punten verdiend of nog geen punten behaald, het maakt nog niet zoveel uit zo vroeg in het seizoen. Teams met nieuwe spelers en zelfs nieuwe teams, het vergde even wat tijd om aan elkaar te wennen maar erg verrassend waren de meeste uitslagen niet in deze eerste fase van de competitie. In poule 1 wacht het team Taffie uit Ter Aar nog op de eerste punten, in poule 2 waren De Harken dicht bij de eerste punten maar ging Thijs Standbouw er toch nog met de punten vandoor. In de laagste poule smachten de teams Alfen en Van der Lek naar de nodige punten maar zoals al eerder gezegd; de competitie is pas begonnen en ieder team heeft er pas maximaal 3 van de 14 wedstrijden gespeeld. Het kan dus nog alle kanten op en wie zich nu in een euforie waant mag zich straks, vast en zeker, achter de oren krabben.

Hoge ogen
In iedere competitie heb je teams waarvan je verwacht dat die hoge ogen gaat gooien en aan het eind van het seizoen niet de doelstelling of de verwachting heeft kunnen waarmaken. Zo hebben we in poule 1 het team Boon Projectstoffering die vorig jaar al hoge verwachtingen wekte maar het liet afweten. Hopelijk zullen de resultaten dit jaar beter zijn. In poule 2 geldt dit zelfde voor het team Thijs Standbouw die het vorig seizoen ook liet afweten. Nu, na een jaar ervaring hebben kunnen opdoen, moeten ze zeker bovenin kunnen eindigen. Maar of ze de teams Advano en GCS achter zich kunnen laten valt nog te bezien. En zo zijn we beland bij poule 3 waar de A2 junioren van Alphense Boys onder de naam TC Zonnepanelen de verwachting moeten waarmaken. Ondanks het betere voetbal en een dosis gedrevenheid hebben ze er eigenlijk pas1 van de 3 inmiddels gespeelde wedstrijden gewonnen.

Al 30 jaar
Dit seizoen nog steeds 24 teams in de recreatieve zaalvoetbalcompetitie die sportver. Zevenhoven rijk is. Deze competitie kent zijn bestaansrecht al vanaf 1985 waardoor zij dus inmiddels al bijna 30 jaar bestaat. De teams zijn opgedeeld in 3 poules waarvan poule 1 de sterkste is. Iedere woensdagavond vanaf 19.00 uur wordt het programma afgewerkt en worden er 5 wedstrijden gespeeld. De wedstrijden worden regelmatig uit belangstelling bezocht door KNVB medewerkers organisatie zaalvoetbal. Het niveau is hoog, sportief en het voetbal vermakelijk voor het publiek. U bent altijd welkom bij de vriendelijke en gastvrije sfeer in de sportkantine waar beheerder Hugo Bakker zijn gasten welkom heet.