Eerste wedstrijd van het seizoen is wennen voor Zevenhoven 3

Zaterdag stond de 1e wedstrijd op het programma voor het nieuwe team Zevenhoven 3 – Jong Zevenhoven. Eindelijk was het zo ver, de eerste officiële wedstrijd. Deze mannen maken onderdeel uit van de selectie en staan onder leiding van Pieter Verkerk-Peter de Kruijf-Leen van Mever. Voor een aantal spelers was het de 1e keer dat men met elkaar voetbalde, echt een nieuwe start dus.

Om half 3 werd onder een heerlijk zonnetje afgetrapt in Leiden tegen UVS 3. Of de grasmeester was ziek of de maaier stuk want het gras was wat aan de lange kant en dit kwam het spel niet ten goede.

De eerste helft was vooral zoeken en aftasten. Door een misverstand achterin kwam UVS heel goedkoop aan de 1-0. Zevenhoven kreeg nog een aantal mogelijkheden via een kopbal van Jeroen net over en een vrije trap van Niels die uit de hoek werd getikt door de keeper.

In de rust werden een aantal wissels doorgevoerd met de hoop dat we het spel meer naar ons toe konden trekken en meer kansen creëren. Dit pakte goed uit. De tegenstander werd vastgezet op eigen helft en kwam nauwelijks nog bij Jordy. Jammer genoeg wist Zevenhoven in deze fase slechts eenmaal te scoren. Na een goede combinatie maakte Joey met een afstandsschot de verdiende gelijkmaker.

Hierna kwam UVS meer terug in de wedstrijd. Een botsing tussen Jordy en een van de aanvallers van UVS werd door de scheidsrechter beoordeeld met een strafschop. Jordy liet zich echter niet kennen en tikte de strafschop uit de hoek.

Het spel van Zevenhoven bleef onrustig en balverlies op het middenveld leidde de winnende treffer in voor UVS, eindstand derhalve 2-1.

Op naar de volgende wedstrijd, volgende week komt Noordwijk 5 op bezoek, aftrap 10:30 uur.

Opstelling Zevenhoven: Jordy Aartman; Stan Brouwer, Florian Miedema (46. Lars Jansen), Bart vd Broek, Koen Akerboom (46. Luuk Brouwer); Joey Koperberg (76. Robin v Mever), Lars v Eijk (46. Leon Kampman), Daan Brouwer (81. Lars v Eijk); Robin v Mever (46. Max Koot), Jeroen Haverkamp ©, Niels v Rijn (46. Merijn v Tol)