Eerste voetbaldag Zevenhoven groot succes

De eerste voetbaldag van Sportvereniging Zevenhoven is erg succesvol verlopen. Met ruim 90 aanmeldingen werd de dag goed bezocht.

Nationale week van de sport
De voetbaldag vond plaats in de Nationale Sportweek, welke duurt van 18 tot en met 25 april. Deze week is een initiatief van NOC*NSF met als doel meer mensen kennis te laten maken met een sport die bij hen past en ze vervolgens de weg naar de sportvereniging te laten vinden. Met circa 40 aanmeldingen van kinderen die niet aangesloten zijn bij een voetbalvereniging sloot deze dag goed aan bij dit initiatief.

De Voetbalmiddag
Om half twee betrad de jongste jeugd, van 4 tot en met 8 jaar, het terrein van de sportclub. Na eerst gezamenlijk geluncht te hebben kon er gevoetbald worden. Met verschillende partijtjes voetbal, penalty schieten op Jordy Aartman, schieten op het gatenbord en het afleggen van een dribbelparcours was er voor ieder wat wils. Uiteindelijk was het team Engeland, onder leiding van bondscoach Angel Binnekamp, die de hoofdprijs in de wacht sleepte. Met een ijsje in de hand kon iedereen hierna weer tevreden naar huis.

Daarna was het de beurt aan de oudere jeugd, van 9 tot en met 12 jaar. Er werd direct begonnen aan een fanatiek toernooi, met ook dit keer partijspellen, schieten op het gatenbord, penalty schieten op Aartman (met schiettips van hoofdcoach Dennis van den Ing), maar ook een estafette en een ‘één-keer-raken-parcours’. Het werd dit keer team Liverpool die met de hoofdprijs aan de haal ging. Afsluitend werd er nog gezamenlijk pannenkoeken gegeten in de kantine.

Al met al kunnen we terugkijken op een succesvolle middag waarbij we veel blije gezichten gezien hebben. We vonden het enorm leuk dat jullie er allemaal waren! En, mocht je nog niet op voetbal zitten, een keer met ons meetrainen mag natuurlijk altijd! Neem hiervoor contact op met Jerry Groeneveld (06-50224126).

Graag willen we de grote groep vrijwilligers die ons, op wat voor wijze dan ook, geholpen hebben heel hartelijk bedanken. Zonder jullie hulp is het organiseren van een dag als deze simpelweg niet mogelijk.

Tot volgend jaar!

Benieuwd naar de foto’s? Kijk op de Facebook pagina van svzevenhoven!