Doelpuntenfestijn op woensdagavond in De Vlijt

Het was woensdagavond een heerlijk avondje om te genieten tijdens de zaalvoetbalwedstrijden in sporthal De Vlijt. Burgers Carrosseriebedrijf moest aantreden tegen team Van ’t Kruis. Advano mocht zijn kunsten vertonen tegen het sluwe GCS en Boon Projectstoffering zou punten gaan pakken tegen Poldervogels.

Al vooraf kon het publiek wel inschatten wie er met de winst vandoor zou gaan, achteraf bleek er ruimte voor verrassingen deze avond. Alsof pakjesavond zich verplaatst had naar deze avond, zo werden er cadeautjes weggegeven. In de wedstrijd Boon – Poldervogels leek dat al het geval in de beginfase waarin Poldervogels werd overlopen door Boon Projectstoffering. Een misser voor open doel van Danilo Boon al in de 2e minuut gevolgd door de 1-0 een minuut later door diezelfde Boon zorgde voor onrust in de organisatie van Poldervogels. Het 2e doelpunt volgde al snel en het leek erop dat de wedstrijd gedicteerd zou worden door Boon, maar de talrijke missers die daarop volgden zorgde voor hernieuwde kracht bij de tegenstander. Poldervogels kon het nog voor de rust terugbrengen naar een gelijke stand maar moest met een man minder de rust ingaan omdat Tom Blom een 2 minuten tijdstraf opliep. Boon Projectstoffering profiteerde hiervan en ging met een 3 – 2 voorsprong de rust in. Na de rust echter een geheel andere wedstrijd waarbij de rollen werden omgedraaid. De score bleef gelijk oplopen maar in de eindfase liep Poldervogels uit op de achteruit voetballende ploeg van de projectstoffeerder uit Zevenhoven. Het werd uiteindelijk een verdiende 5 -8 voor Poldervogels.

Andere wedstrijd
Later op de avond de wedstrijd Advano – GCS waar Advano met moeite voldoende spelers op de been kon brengen tegen het doorgaans fit ogende GCS. Tot hun eigen verbazing zette Advano al snel GCS op een ruime achterstand en maakte Jelle de Jong de mooiste van de avond door vanaf het eigen doelgebied met een mooie boogbal de bal in het doel van de tegenstander te laten ploffen. De ontzet kijkende doelverdediger Mark Janssen was in de aanval mee opgekomen maar een medespeler leed balverlies waar Jelle de Jong met succes van kon profiteren. Kon je in deze wedstrijd verwachten dat GSC punten zou pakken, niets was minder waar want het liep voor geen meter, veel balverlies en geen geluk in de afronding. Met een uitslag van 6 – 3 in het voordeel van Advano moest GCS erkennen dat ze op een aantal fronten waren afgetroefd waardoor ze de wedstrijd niet naar hun hand konden zetten.

Tien tegen nul
Dat was de eindstand van de wedstrijd Felez Ponte Consult – TC Zonnepanelen. Laatstgenoemd team zijn de A junioren van Alphense Boys die dit seizoen een zaalvoetbalteam hebben gevormd. Felez Ponte Consult had voor deze avond de gelijknamige sponsor uit Nieuwveen uitgenodigd om zich die avond te vermaken en te genieten van hun spelletje voetbal. Of de sponsor dit ook heeft gedaan is niet duidelijk, wel duidelijk was dat het team niet opgewassen bleek tegen de aanvalsstoten van TC Zonnepanelen. Niet dat Felez Ponte Consult zo slecht voetbalde, nee dat zeker niet, maar de slimmigheid om tegen een individueel betere tegenstander een andere strategie te hanteren was niet bij ze opgekomen. Wellicht dat dit een goede les was na deze forse nederlaag van 10 – 0.

Strijdbaarheid
Burgers Carrosseriebedrijf leek zich te uiten in een strijdbaar offensief van Burgers om punten te pakken tegen Van t Kruis. Even leek het erop dat dit ook zou gaan lukken en maakte Burgers er een echte wedstrijd van. Het voetbalde in een hoog tempo en zette de tegenstander al op eigen helft onder druk waardoor deze geen vuist kon maken. De voorsprong van 1 – 0 was dan ook zeker verdiend maar bleef niet lang op het scorebord staan. Door het hoge tempo zouden fouten niet uitblijven en vast en zeker worden afgestraft door de slim voetballende Nieuwveense formatie. Van t Kruis ging er uiteindelijk met de 3 punten vandoor met een eindstand van 1 – 3 maar de complimenten voor het grootste deel van dit aantrekkelijk schouwspel was voor Burgers Carrosseriebedrijf.

Lege handen
Dat was waar Twinsport na deze wedstrijd de kleedruimte mee inging tegen Brabebo waarbij Twinsport voor deze wedstrijd er van overtuigd was dat ze hier 3 punten gingen pakken. Al snel stonden ze op achterstand met 1 -4 en konden ze geen vuist maken of er overheen walsen. Ook al was het balbezit ruim in het voordeel van Twinsport, om te winnen dien je wel te scoren. Tot 2 minuten voor tijd was Jeffry Bosman degene die er nog in geloofde, de rest zag dat het geluk die avond niet bij Twinsport lag en berustte al in de nederlaag. Met een eindstand van 3 – 5 in het voordeel van Brabebo ging Twinsport zijn wonden likken en voorbereiden op de volgende wedstrijde tegen Felez Ponte Consult.