De energie transitie van SV Zevenhoven

Onze club heeft in een snel tempo de energie transitie ingezet. Veel onzichtbare maatregelen zijn er genomen om onze club klaar te zetten voor de toekomst. Een aantal jaren geleden zijn er 68 zonnepanelen geïnstalleerd door een trouwe sponsor ST-Warmte uit Nieuwkoop. Dankzij sponsoracties kon dit financieel worden gerealiseerd.
Kijkend naar het verbruik en de verwachting in de toekomst hebben we er 52 bijgelegd zodat we nu 120 panelen hebben. Al deze panelen zijn geleverd door de hoofdsponsor Kastol uit Zevenhoven. De kosten heeft onze club genomen, maar een subsidie van De Groene Club heeft hier zeker bij geholpen. De volgende stap was de beglazing te vervangen door HR++ glas en ook hier heeft De Groene Club subsidie opgegeven. De CV ketels waren ongeveer 25 jaar oud en deze gaven ons veel problemen. Samen met de sponsors, Op ’t Land Installatietechniek, Van Dalen Klimaat Techniek en Kastol is er een plan opgesteld en hebben we de gehele installatie vervangen door nieuwe warmtepompen. Deze zijn goed zichtbaar op het dak van de kantine. Samen met een 1000 liter boilervat en diverse pompen maken we warm water van onze eigen stroom. Voor de extreme strenge winters is er nog een kleine CV geïnstalleerd, deze wordt alleen in extreme gevallen automatisch ingezet. De controle en instellingen van het systeem kan volledig van afstand geregeld worden. Zodoende dat we warmte en warm water hebben op de momenten dat het nodig is.

Speciale dank aan:
Kastol
ST-Warmte
Op ’t Land Installatietechniek
Van Dalen Klimaat Techniek

Trots mogen we zijn op alle vrijwilligers en sponsors die geholpen hebben dit mogelijk te maken. Speciale dank voor degene die onder de fundering 700 meter nieuwe geïsoleerde CV slangen hebben gemonteerd.