D-day: Dames 2 Top-winst op Forum Sport!!

Tijd: Zaterdag 23 maart 14.30, “D-Day!” Plaats van handeling: parkeerplaats SVZ. “♪ Busje komt zo ♪, busje komt zo”♪..Nee, tuurlijk niet want onze “Pat” heeft het zoals altijd op en top geregeld, dus “busje” natuurlijk precies op tijd..!! Strakke, gespannen blikken, holle ogen; Dames 2 moet voor de ultieme battle richting kampioenschap naar top-concurrent “Forum”! ..Even dachten we dat we een lastige pot tegen het team van “Baudet” moesten, die al op een zetel moesten zitten, maar uiteindelijk bleek dat het om het “Forum Sport” uit Voorburg te gaan..De reguliere doordeweekse undercover outfit met Louis de Vuitton tassen, Gucci, Prada, haarlak en lippenstift hebben de dames op het parkeerterrein omgeruild voor de stoere voetbaltassen, kicksen met metalen noppen en zeer flitsende Deugdelijke (installatiebedrijf.:-) Sponsorkleding!

Maandenlange voorbereiding/vergaderingen/conferenties i.h.k. van samenwerkingsverbanden voor deze dag tussen dames 1 en dames 2 leverde uiteindelijk een satellietclub-achtige (glasvezel/kabel kan het ook zijn geweest..) semi-vage constructie op met als resultaat dat Dames 1 verplaatst werd en Kim volledig “vrij” gemaakt voor.. ”D-day”!.. John was hier de grote man in!

Toen Sjaak op de parkeerplaats – zoals een topcoach betaamd bevestigend klein knikte- vertrokken de bussen uiteraard gedisciplineerd op tijd. Voorburg (lees: “surrogaat-Den Haag”) was in shock toen de bus vol op en top gedreven Zevenhovens talent haar grenzen binnen kwamen rijden.

Wat vervolgens plaatsvond  was een zó onvergetelijk imponerende veldopkomst, waarbij de “live-is-live-warming-up” van Maradona in 1989 tot een lachertje werd gedegradeerd. Wat een show!!..

Toen Sjaak: “dé Sjaak” werd: -een rustbaken langzaam pratende in alle situaties binnen dergelijke hectiek- ontvouwde hij zijn -van Oostenrijkse origine- uitgewerkte, tactische strijdplan/speech en bulderde achter zijn adamsHappel” vandaan; “Kein geloel, Fussball spielen!!”; zó mooi, zó gevoelig, tranentrekkend..!
(ff Googlen, dames, écht gebeurt in ver verleden:-)..

Hét 1e fluitsignaal, en dan met Sjaaks Fussball-plann gleich dás, óf “dér.. óf ..díe” drúck sétzen.. (kl*te Duitse naamval ook..) Deze sloopmachine vol middenveldruiten, valse negens, kantelingen, tikkie-takkies, het hield niet op.. Dit was 100% totaalvoetbal 2019 (“ok, 95%” misschien,.. berekeningen lopen nog..).* “Tjeu”, die meteen punten pakte door al op de A4-afrit door het busraam z’n vlag op te steken voor buitenspel, Helene die haar teamgenoten regisseerde zoals Stephen Spielberg in z’n beste film..*. Niemand verzaakte, alle radertjes van de machine draaiden geolied mee, en zeker niet in de laatste plaats de meegekomen supportende Top-dames 1! Uhh alleen… na paar minuten meteen 1-0 achter, maar da’s maar een detail.. Want het werd een gevecht met zenuwslopend wisselend scoreverloop oplopend tot 3-3 kwartier voor tijd..

Vreemd was wel dat enkele van de dames het gerucht hadden vernomen dat “Forum Sport” een zeer gevaarlijke spits nog in zouden brengen met Jamaicaanse roots, luisterend naar de naam: “Baco”.?? Want die term hoorde je al in de bus en langs de kant.. Raar was dat bij 3-3 met nog paar minuten te spelen iedereen met z’n rug naar het spel stond omdat het gewoon te spannend was. Zo ook de keeper van de tegenpartij. En dat werd gezien en hoe! Vanaf een onmogelijke hoek, boogschot met zijwaardse spin en…het was JostaaaaaaaJaJaJaJa!! 3-4!! Wat een feest!!

De bus-terugreis verliep binnen de begeleidingsstaf volgens een groen gebottelde/blikte analyse-roes die begeleid werd door -ook hier weer- enorm muzikaal Voice talent met heel af en toe een klinkende “valse negen”…  Pierre keurde voor vertrek nog de “bus-bezetting” en na nog enkele kleine omzettingen nam iedereen volgens onze toptrainer “ de juiste posities” in.. Eén of andere onverlaat schreeuwde regelmatig: “Breed”!!, maar chauffeur “Di Marco” gaf aan dat dit onmogelijk op een busbaan met doorgetrokken streep..!Onopgelost bleef nog wel die onzichtbaar gebleven mysterieuze Jamaicaanse speelster “Baco” want de dames bleven dat maar roepen.., blijft vreemd..??

Tot slot restte alleen maar die ene grote levensvraag: “Waar was jij op 23 maart 2019”?? Wie erbij was: vertel het je kinderen, kleinkinderen en dierbaren; hier werd historie geschreven en jij was één van de uitverkorenen …*
* p.s. ..over (on)waarheden, aandikking, overdrijving of varianten hiervan kan helaas niet worden gecorrespondeerd..

Uitverkorene Ed