Boon Projectstoffering.nl laat punten liggen

Het zaalvoetbalteam Boon moest het afgelopen woensdagavond opnemen tegen het altijd lastige All Stars. Het team All Stars staat momenteel (met 4 uit 3) op de 5e plaats en Boon bezet (met 3 uit 3) de 6e plek. Beide teams kwamen op met ieder één wissel dus zou het aan de bezetting niet kunnen liggen. Qua spelersverhouding en kwaliteiten waren beide teams op papier nagenoeg even sterk dus ging het publiek er maar eens voor zitten want op voorhand was niet aan te geven wie deze pot zou gaan winnen. Zou het deze keer aan de doelverdedigers liggen zonder keeper ervaring? Bij All Stars was Senad Rasljanin de gevierde man om het doel te verdedigen en bewees al menige wedstrijd hier zijn mannetje te staan. Boon moest een beroep doen op Luke v/d Broek die in het recente verleden al enkele malen bij diverse teams het doel mocht verdedigen. Voor beide teams betekende dit een meespelende doelman wat de spanning verhoogde en de ruimte in het veld kleiner maakte waardoor balverlies funest zou zijn. Maar zover willen we niet vooruitlopen op deze wedstrijd waar de spelers geen geheimen voor elkaar hebben, in hetzelfde team op het veld spelen, met elkaar privé omgaan maar zich niet willen laten achtervolgen door het feit dat ze in de zaal hun meerder hebben moeten erkennen. En zo stonden ze tegenover elkaar op het scherpst van de snede.

Boon-Projectstoffering

Counter
Boon stoorde de moeizame opbouw van All Stars al vroeg in de wedstrijd waardoor het pas na 3 minuten een kans kreeg om uit te halen. Het was Edo de Zwaan niet gegund want hij maaide over de bal waardoor de doelrijpe kans verloren ging. De mooie diepte pass smoorde met een zachte plof over de achterlijn. Nog in dezelfde minuut opnieuw een uithaal van De Zwaan die hoog boven het doel uitkwam, ook hier ontbrak de zuiverheid maar was Boon wel gewaarschuwd. En omdat een gewaarschuwd team voor twee geldt zou dit de ommekeer van de wedstrijd moeten betekenen. Een schitterende aanname van Ruben Plaisier via een pass over links, gevolgd door een draai naar rechts en met een prima afronding in de verre hoek zorgde voor de 1-o voorsprong voor Boon. Twee minuten later opnieuw Plaisier aan de bal met een ouderwetse schaar zette hij de tegenstander op het verkeerde been en kon vervolgens de doelman passeren. Het was All Stars die veelvuldig balbezit had, het was Boon die de voorsprong koesterde. Boon gooide het op het verdedigingswerk en loeren op de counter om zo de voorsprong te behouden en proberen de voorsprong uit te bouwen. Dit uitte zich direct in balverlies voor Robert Koot die verbaasd zich door Wesley Fransen in de luren liet leggen waardoor deze met een mooie passeerbeweging de bal langs Rasljanin kon schuiven waardoor er nu al 3-0 op de klok stond met nog 5 minuten te gaan voor de rust. Voor All Stars was het stand houden om zich in de rust te hergroeperen en de achterstand zo snel mogelijk ongedaan zien te krijgen.

Koekje van eigen deeg
Pal na rust een corner voor All Stars waarbij de bal voor de, tussen 2 verdedigers staande Erik Luijben terechtkwam en deze met een subtiel hakje de ploeg weer in de wedstrijd liet komen 3-1. Toch bleef het team All Stars niet alleen onrustig, nee zelfs onzuiver, ook in de afronding ondanks een aantal de scoringsmogelijkheden. Zelfs 5 tot 6 schoten vanuit één veelbelovende actie van All Stars betaalde zich niet uit en kregen zij zelfs een koekje van eigen deeg met een hakje van een speler van Boon waardoor de 4-1 op het bord kwam. Een actie van De Zwaan die een goed blok zette waardoor hij de bal kon ontfutselen leverde de 4-2 op.

De wedstrijd werd harder en iets onvriendelijker en Danilo Boon raakte geblesseerd aan de enkel in een correct duel met een speler van All Stars. Een kopbal van Fransen ging net naast, een bal vanuit de verdediging van Boon valt pardoes voor de voeten van De Zwaan die verwoestend uithaalt 4-3. Met nog anderhalve minuut te gaan werd het billen knijpen voor Boon die op eigen helft ging voetballen waardoor de tegenstander dichter op het doel af kon komen en het zicht van de doelverdediger werd ontnomen door de talrijke spelers. En zo kwam Robby van Dam vrij voor het doel aan de bal en schoort de bal met een knalhard schot in de rechterbovenhoek waardoor de punten gedeeld zouden worden omdat 4 – 4 de eindstand werd. En met deze uitslag waren beide teams tevreden om niet een seizoen lang geconfronteerd te worden met een nederlaag.