Bekeravontuur krijgt geen vervolg voor JO19

Zaterdag moest de JO19 op bezoek bij RCL JO19-2. Zij hadden de eerste wedstrijd uit bij van Nispen met 0-6 gewonnen, Zevenhoven was gewaarschuwd. Op Brendan na was de ploeg compleet en werd er vertrokken richting Leiderdorp in de nieuwe polo´s gesponsord door Stelbedrijf Luijben, waarvoor dank mede namens de mannen.

Bij RCL staat de boel op z´n kop vanwege nieuwbouw clubgebouw. Als het klaar is staat er een fraai gebouw dat zeker, maar nu is het een beetje behelpen. Het was maar goed dat er nog een aantal wedstrijden waren afgelast vanwege de hevige regen in de voorgaande dagen. Toen er werd afgetrapt was het gelukkig droog met een aangename temperatuur.

Er ontspon zich een wedstrijd tussen twee teams die beiden met verzorgd voetbal de aanval zochten. De wedstrijd ging gelijk op, echt grote kansen waren er niet over en weer.

Rond de twintigste minuut een corner voor RCL, Florian kopte de bal weg en werd ongelukkig geraakt door een tegenstander. Gevolg was wel dat Florian er af moest met een flinke wond aan zijn wenkbrauw, waarvoor hij uiteindelijk naar de 1e hulp moest.

Hierdoor moest er het één en ander worden omgezet in de verdediging. Zevenhoven liet zich in eerste instantie niet van de wijs brengen maar het lukte RCL toch om 2 keer te scoren. Eerst werd een bal achter de verdediging van Zevenhoven niet adequaat opgevangen en de 2e goal was een combinatie door de midden waarbij de lopende mensen niet goed werden overgenomen.

Zevenhoven kreeg desalniettemin ook een aantal aardige mogelijkheden, Stan was 2 keer dichtbij. Er werd gerust met 2-0.

De 2e helft eenzelfde beeld, echt grote kansen werden niet gecreëerd, al wist RCL wel de 3-0 te scoren. Al met al geen slechte wedstrijd en weer voldoende aanknopingspunten om verder te gaan. Komende zaterdag nog een uitwedstrijd bij van Nispen, een mooie opmaat naar de competitieopening: 23 september uit bij Nic Boys!

De schrijvende grensjager.