Bekeravontuur JO13 voorbij

Helaas schrijft SVZ JO13 niet opnieuw een bekersprookje. Waar 9 van de huidige 15 spelers 2 seizoenen terug nog de halve finale van de beker haalden, is dat dit seizoen niet het geval. In een gelijkwaardige wedstrijd trok Kagia JO13 uiteindelijk met 4-1 aan het langste eind. Zo kan het elftal zich vol op de competitie richten, waar het de koppositie kwijt geraakt is doordat Kickers’69 een stap omlaag gedaan heeft.
20 oktober zou een voetbalvrij weekend zijn, hierdoor werden al snel door een aantal JO13 families uitjes en weekendjes weg gepland. Logischerwijs gingen de alarmbellen dan ook rinkelen toen een kleine 2 weken terug de KNVB ineens bedacht dat de 2e ronde van de beker toch maar snel ingepland moest worden. Gelukkig kon er met hulp van de JO16 en de JO11 toch een representatief elftal op de been gebracht worden en werd er vol vertrouwen afgereisd naar Lisserbroek.

Onder een mooi najaarszonnetje maar op een beroerd kunstgrasveld werd er om 9 uur afgetrapt. Het begin was van beiden kanten een beetje aftasten en bij SVZ zoekende naar wie er nou waar moest lopen. Maar als snel bleek dat er veel ruimte achter de Kagia defensie lag waar gretig gebruik gemaakt van werd, helaas was de eindpass op dat moment nog wat onzuiver en dan zal je altijd zien dat het eerste speldenprikje van de thuisploeg direct doeltreffend is.

Kagia dacht SVZ te hebben liggen en ging meer druk naar voren geven, maar zoals de JO13 dat kan werd er geweldig onder de druk uitgevoetbald en werd de spits ingespeeld, welke knap opendraaide en gebruik maakte van de ruimte bij de linksbuiten. De linksbuiten snelde richting de keeper en bleef geweldig rustig en schoof de 1-1 binnen. Helaas zorgde miscommunicatie achterin vlak voor rust voor de 2-1 voorsprong van Kagia.

In de tweede helft een zelfde beeld, Kagia wat opportunist speelt en hoopt door lange ballen de snelle voorhoede te bereiken. SVZ wat combinerend tot een dieptepass probeert te komen. Kansen bleven er over en weer komen maar helaas was het Kagia dat als eerste de trekker overhaalde. Hierdoor werd de uitploeg gedwongen om wat meer risico te nemen, dit leverde een aantal goede kansen op. Helaas stond het vizier niet op scherp en bleven deze kansen onbenut.

Net na het missen van zo’n kans, counterde Kagia naar de 4-1 en was de wedstrijd beslist.

Al met al kan de JO13 terugkijken op een prima wedstrijd, zijn de gastspelers probleemloos ingevallen maar viel de score de verkeerde kant op.
Zo leed het team de eerste nederlaag van het seizoen, volgende week is er kans op revanche. Dan gaat de JO13 op bezoek bij ARC JO13-2, maar de avond ervoor eerst nog met een grote delegatie naar FC Volendam – Jong Ajax.