‘AtKleut Allstars’ en ‘Oud SVZ’ spelen opnieuw tegen elkaar

Een jaar geleden speelden beide teams eigenlijk per toeval al tegen elkaar, maar aankomende zaterdag staat opnieuw de wedstrijd tussen ‘AtKleut All Stars’ – een vriendenteam bestaande uit voornamelijk selectiespelers van Zevenhoven – en ‘Oud-SVZ’ op het programma.

Vorig jaar zocht Leon Kampman – de huidige assistent-trainer van Zevenhoven 2 – samen met zijn vrienden nog naar een tegenstander. Hierbij kwam uiteindelijk een team uit de bus rollen met spelers die allemaal minimaal een seizoen in Zevenhoven 1 hadden gespeeld, oftewel Oud-SVZ. De wedstrijd van vorig seizoen tussen de ‘jonkies’ en de ‘oudjes’ eindigde in een 1-1 gelijkspel. In de eerste helft hadden de oudjes de overhand en kwamen ze verdiend aan de leiding door een treffer van huidig eerste elftalspeler Marco Pellegrom. Na de rust kon Oud-SVZ het nog even bijbenen, maar in het laatste kwart van de wedstrijd was het vooral overleven en was het Mike Lenting die voor de gelijkmaker zorgde. Met dank aan goed keeperswerk hield Martijn Brouwer zijn ploeg in de slotfase op de been en bleef de wedstrijd onbeslist.

Ondanks dat het een eenmalige editie zou zijn, begon het toch weer te kriebelen bij Jan Wouters en Frank Möllers – de coach en leider van Oud-SVZ. Zeker toen op de Online Veiling van SV Zevenhoven ook nog eens bleek dat er een wedstrijd met derde helft te koop was. Möllers was er als de kippen bij om dit koopje op de kop te tikken en regelde weer een vergelijkbaar team bij elkaar met oud-spelers als Robert Plasmeijer, Koen Aartman, Jeffrey Hogenboom, Lennart van Zon en Richard Corts, maar ook de huidige eerste elftalspelers Jordy Zwart en Marco Pellegrom zijn weer van de partij.

“Vorig jaar hadden we de avond voor de wedstrijd onze shirts in kleedkamer 1 al opgehangen. Echter bleek een dag later dat ze deze verhangen hadden. Daarom heb ik deze wedstrijd nu speciaal gekocht, zodat wij de keuze voor de kleedkamer en het veld kunnen bepalen. Kleedkamer 1 en 2 zijn nu van ons en we gaan niet op kunstgras maar op veld 2 spelen (het 1e veld is niet beschikbaar vanwege onderhoudswerkzaamheden, red.)”, aldus elftalleider Möllers.

“Qua samenstelling van de ploeg vond ik het wel lastig. Vorig jaar ging het op het laatst met hangen en wurgen, maar we willen er wel een echte wedstrijd van maken. Daarom heb ik bijvoorbeeld de jongens van Noordwijk (Bob Annegarn, Michiel Polman, Ivo van der Vlugt, red.) en Michel Bloemheuvel (speelde één seizoen voor Zevenhoven, red.) erbij gehaald. Ook heb ik gekeken naar mensen die wat voor de club doen, zoals een Richard Corts en Luke van den Broek.”

Leon Kampman mist noodgewongen vier spelers. “Nick Mooren, Stan Brouwer en Jop Vianen zijn een weekend weg en zelf kan ik door een blessure niet meedoen. Wel doet Falco de Lange nu mee en Damon Boon was er vorig jaar juist niet bij door een blessure maar kan nu wel spelen.” Ondanks de versterkingen bij Oud-SVZ denkt Kampman dat het een eenvoudige overwinning voor zijn ploeg wordt. “Die jongens hebben Marco Pellegrom een jaar lang in hun zak gehad op de training. Ik denk dat we met 3-0 winnen door doelpunten van Falco, Sam Vijfhuizen en Damon. Wij kunnen negentig minuten blijven gaan en dat wordt de oudjes uiteindelijk teveel.”

Jan Wouters heeft als coach van Oud-SVZ een iets andere mening. “Ik weiger om ons naar de slachtbank te laten leiden. Het is mijn eer te na om te verliezen. We spelen minimaal gelijk, maar ik denk eigenlijk aan een 3-2 overwinning. Over de tactiek laat ik mij overigens niet uit.”

Aanstaande donderdag zal Oud-SVZ één training afwerken en daarmee denken zij klaar te zijn voor de wedstrijd tegen de AtKleut All Stars. De wedstrijd begint zaterdag 10 juli om 14:30 uur aan de Stationsweg in Zevenhoven en eenieder is van harte welkom om deze wedstrijd – volgens de bijbehorende coronaregels – bij te wonen.

De selectie van Oud-SVZ van vorig jaar