3 uit 15

Nadat Ineke en Nancy jarenlang het spel 3 uit 15 voor SV Zevenhoven hebben georganiseerd, vonden zij dat het na het afgelopen seizoen tijd was om het stokje over te dragen aan een ander. Helaas heeft niemand zich gemeld om het van hen over te nemen. En dat is spijtig, want 3 uit 15 levert jaarlijks toch een flink bedrag op voor de vereniging. En dat geld kunnen we goed gebruiken. Gelukkig hebben we een manier gevonden waarop we gewoon door kunnen gaan met het spel, maar de aanpak wordt iets anders.

Hoe werkt het?

• Iedereen die het afgelopen seizoen mee heeft gedaan aan 3 uit 15 zal de komende weken door Peter van Lith benaderd worden om ook dit jaar (en de komende jaren) weer mee te doen.
  • Je kunt meedoen door een machtiging in te vullen. De machtiging wordt pas stop gezet als de gemachtigde opzegt. Je hoeft dus niet elk jaar opnieuw een machtiging in te vullen.
  • De winnaars worden elke zaterdagmiddag (bij een thuiswedstrijd van het eerste) op het bord in de kantine vermeld en het gewonnen bedrag wordt binnen enkele weken op de rekening van de winnaar(s) bijgeschreven.
  • Er zijn 11 trekkingen, dus we beginnen op 4 oktober als SV Zevenhoven tegen Argon speelt.
  • Alleen degenen van wie we voor 1 oktober een machtiging hebben ontvangen, kunnen deelnemen aan 3 uit 15 in het komende seizoen.

Wat is 3 uit 15?

• Bij 3 uit 15 hebben deelnemers rijtjes met 3 getallen (van 1 t/m 15) opgegeven.
  • Jaarlijks zijn er 11 trekkingen tijdens de thuiswedstrijden van ons eerste elftal.
  • Bij elke trekking worden er 3 getallen getrokken. Als deze getallen (in willekeurige volgorde) overeenkomen met de getallen van de deelnemer, dan heeft de deelnemer gewonnen.
  • Het totale inleggeld van alle deelnemers wordt gehalveerd. De ene helft gaat naar SV Zevenhoven, de andere helft wordt uitgekeerd als prijzengeld. Per trekking wordt 1/11 deel van het prijzengeld uitbetaald. Als er meerdere winnaars zijn, wordt het prijzengeld evenredig verdeeld.
  • De mogelijke inleg voor een heel seizoen is als volgt:
    • 4 rijtjes van 3 getallen € 11,00
    • 6 rijtjes van 3 getallen € 16,50
    • 10 rijtjes van 3 getallen € 27,50

Mocht je het afgelopen seizoen niet meegedaan hebben, maar je houdt wel van een gokje of je vindt het leuk om op deze manier iets bij te dragen aan de vereniging meld je dan voor 1 oktober op zaterdagmiddag in de bestuurskamer en geef je op of stuur een email naar penningmeester@svzevenhoven.nl.

Tenslotte willen we namens het bestuur nog één keer Ineke en Nancy hartelijk danken voor hun inzet de afgelopen jaren. Vrijwilligers zoals zij zijn ontzettend belangrijk voor onze vereniging en gelukkig hebben we er velen. Zonder dat het heel erg zichtbaar is, doen zij heel waardevol werk voor ons. Helaas is het elke keer weer bijzonder lastig om vrijwilligers voor dit soort taken te vinden. Juist daardoor is onze waardering voor alle vrijwilligers alleen nog maar groter. Het is namelijk niet vanzelfsprekend dat dit zo maar gedaan wordt. Mocht je zelf ook iets voor SV Zevenhoven willen doen, laat het weten, er zijn genoeg klussen die geklaard moeten worden.