De officiƫle website van

Zevenhoven geeft zege weg

Een kwartier voor tijd leidde Zevenhoven in Almere tegen de gelijknamige vereniging soeverein met 1-3. De drie punten leken in de pocket, maar vijftien minuten later stond er een eindstand van 3-3 op het scorebord en dropen de elf Zevenhoven spelers gedesillusioneerd af.

De start van Zevenhoven was overrompelend, eer er acht minuten waren verstreken stond er al 0-2 op het scorebord. Pieter-Koen van der Plas en een speler van Almere namen de treffers voor hun rekening. Nog geen zes minuten later dook Marco Pellegrom alleen op voor de Almere goalie, passeerde hem uitstekend, maar zijn schot vloog, voor een leeg doel, voorlangs. Het had zo maar de genadeslag kunnen zijn.

Dennis van den Ing: “Een schitterend begin, maar daarna werd het allemaal wat onrustiger, gingen we veel te snel de lange bal hanteren en lieten we Almere weer in de wedstrijd komen. Uit het niets valt dan ook nog eens de aansluitingstreffer, na slordig wegwerken verdween de bal via de dij van de Almere spits in de goal en staat het plots 1-2 in plaats van 0-3.”

Het slot van de eerste helft en het begin van de tweede helft speelde Zevenhoven weer zoals haar coach het graag ziet, gedurfd en met de drive om naar voren te spelen. Desondanks zwijnde Zevenhoven twee keer, beide keren trof Almere de paal. Na die hectische fase bereikte een vrije trap van Marco Pellegrom Frank Koelewijn en stond men er ineens fantastisch voor: 1-3.

Van den Ing: “Daarna kregen we alle ruimte om de zege veilig te stellen, maar speelden we de bal teveel breed of terug, in plaats van weg te draaien en de aanval te kiezen.” Met nog vier minuten te gaan, leek er geen vuiltje meer aan de lucht, maar het alles of niets spelletje van Almere bracht de ploeg binnen zes minuten toch nog langszij: 3-3.

Opstelling Zevenhoven: Martijn Brouwer; Michiel Polman (70. Tom van Vliet), Koen Aartman, Frank Koelewijn, Thijs Noordsij (89. Erik Luijben); Coen Ravesloot, Bob Annegarn, Pieter-Koen v/d Plas; Luke v/d Broek (80. Mitchel Pijpers); Marco Pellegrom, Ivo v/d Vlugt

Bron: www.rtvlokaal.nl