De officiƫle website van

Zevenhoven begint dramatisch aan competitie

Zevenhoven heeft in Houten tegen Delta Sports een zware nederlaag geleden, het werd liefst 6-2. Zevenhoven Coach Dennis van den Ing was zwaar ontgoocheld na afloop van de wedstrijd. “We waren van meet af aan totaal niet bij de les en eigenlijk hadden we het duel binnen het half uur al op papier af kunnen doen.” Door het “lamlendige” begin kwam de formatie al snel op achterstand en dat was de voorbode voor nog veel meer rampspoed. Jordy Aartman maakte, na amper een half uur spelen, hands buiten de zestien en dat kwam de goalie op rood te staan, veldspeler Frank Koelewijn werd omgetoverd tot doelman en kreeg tot overmaat van ramp de directe vrije trap ook nog eens om zijn oren: 2-0.

Na de 3-0 leek het zelfs desastreus te gaan worden, maar Zevenhoven veerde eindelijk (een klein beetje) op en deed voor rust nog iets terug: 3-1. Van den Ing: “Dan spreek je in de rust af, om in ieder geval volgens concept en compact te blijven voetballen, maar als dan net na het fluitsignaal de 4-1 al in het mandje ligt zakt de moed je toch echt wel in de schoenen.”

Zevenhoven liep het laatste half uur op het veld, gelijk een lamgeslagen bokser in de ring, en zag Delta Sports uitlopen naar 5-1. Daarna deed Zevenhoven nog iets terug: 5-2, maar daar bleef het voor wat betreft Zevenhoven bij. Delta Sports produceerde er nog (slechts) eentje bij: 6-2.

“De voorbereiding liep best lekker, maar dan gaat het niet om het echie! Dat heb ik de jongens in de bespreking ook voorgehouden, in de competitie gelden er nu eenmaal andere regels, maar blijkbaar is die boodschap niet goed overgekomen”, aldus Van den Ing. Volgende week kan men zich in Scherpenzeel revancheren tegen Valleivogels, dat met twee gelijke spelen de competitie is begonnen.

Bron: www.rtvlokaal.nl