Zevenhoven begint competitie met onnodige nederlaag

Zevenhoven heeft de eerste competitiewedstrijd bij Rijnstreek met 2-1 verloren. Na een afwachtend begin nam Zevenhoven het initiatief en domineerde het de eerste helft. Rijnstreek werd desondanks in de omschakeling en vanuit dode spelmomenten een aantal keer gevaarlijk. Halverwege de eerste helft kwam het uit een corner zelfs op 1-0 voorsprong. Niet veel later voorkwam Jordy Aartman een grotere achterstand. Aan de andere kant was Zevenhoven ook al een aantal keer gevaarlijk geweest en na een goede aanval zorgde Jesper Rijneker in de 35e minuut voor de verdiende gelijkmaker. Zevenhoven vergat vervolgens afstand te nemen van Rijnstreek en zodoende stond het bij rust nog 1-1.
In de tweede helft ging Zevenhoven op zoek naar de 1-2. Ondanks een groot veldoverwicht wist het geen grote kansen te creëren. Twintig minuten voor tijd sloeg het noodlot toe. Rijnstreek kwam voor het eerst in de tweede helft tot een aanval en dit resulteerde in een zeer makkelijk gegeven strafschop en een 2-1 voorsprong voor de thuisploeg. Zevenhoven zette alles op alles om er nog minimaal een gelijkspel uit te slepen, maar was niet meer bij machte om het tij te keren.
Zodoende begint Zevenhoven met een onnodige nederlaag aan de competitie. Volgende week zaterdag staat de eerste thuiswedstrijd op het programma en komt Linschoten op bezoek (aanvang 14.30 uur). Eerst volgt er aanstaande dinsdag nog de laatste bekerwedstrijd bij VCS (aanvang 20.00 uur).

Opstelling Zevenhoven: Jordy Aartman; Jeroen Haverkamp, Nick Vis, Albert van Dieyen, Bart v/d Broek (70. Berry Peters); Erik Luijben ©, Wesley Fransen, Daan Brouwer; Jesper Rijneker, Robin Leliveld, Ruben Plaisier