Zaalvoetbalseizoen ten einde, G&S Floordesign kampioen poule 2!

Het was woensdagavond 14 mei de laatste avond van de zaalvoetbalcompetitie. Op het programma nog een aantal inhaalwedstrijden die van belang waren voor degradatie, zowel direct (FC NCHC) en in het andere geval om de tweede plek in poule 3. En deze plek geeft immers recht op een promotiewedstrijd voor poule 2.

IMG-20150427-G&S-Floordesign-1

Inmiddels kampioen poule 2
Het was de woensdag ervoor (6 mei) al dat G&S Floordesign gekroond werd tot kampioen van poule 2, wat directe promotie naar poule 1 opleverde en het in bezit krijgen van de kampioensschaal van deze poule. Zeker niet in de beste wedstrijd van G&S en zonder dat ze het wisten waren ze al een week kampioen, omdat hun naaste concurrent puntverlies leed en daardoor de koploper niet meer kon inhalen. G&S Floordesign moest nochtans aantreden tegen SR Schilderwerken en deze had ook de punten niet nodig omdat ze zich inmiddels al veilig hadden gespeeld. Toch kon G&S geen antwoord geven op het spel van Sjors Röling Schilderwerken.
Al snel stond het tegen een achterstand aan te hikken van 3-0 en het gesleur en op sleeptouw trekken van Torsten Mackenzie mocht de wedstrijd niet doen kantelen. Vele passes kwamen fout aan of werden onderschept door de scherp staande tegenstander waar ineens alles lukte.
In de achterliggende weken was dit vaak genoeg het probleem van SRS waardoor de wedstrijd uit handen werd gegeven. Beide teams moesten het dit keer doen zonder wissel wat het gelijkwaardig maakte in het veld. De vechtlust van SRS was beduidend hoger, niet tegenstaand het feit dat G&S inmiddels al gekroond was en zich enkel aan de sportieve plicht wenste te voldoen.
Maar G&S kennend zouden ze de eer aan zichzelf houden en ook deze laatste wedstrijd met winst willen afsluiten. Uiteindelijk moesten ze toegeven de slechtste wedstrijd van het seizoen te hebben gespeeld en met een 7-3 uitslag werd de kampioen van poule 2 met zomerreces gestuurd door de mannen van SRSchilderwerk.

Degradant poule 2
SRSchilderwerk dus een week later tegen FC NCHC om bij verlies nog een ontsnappingsmogelijkheid aan FC NCHC te geven, zodat deze directe degradatie kon ontlopen. De mannen van FC NCHC konden echter geen vuist maken tegen SRS en in een matige wedstrijd verloren zij met 4- 1 van SRS, die hierdoor als derde in poule 2 eindigde wat een uitstekend resultaat genoemd mag worden. FC NCHC gaat volgend seizoen in poule 3 spelen en dit hopelijk als een kort verblijf gaan beschouwen.

Nummer 2 poule 3
Twinsport moest tegen Brabebo spelen en pogen plek 2 over te nemen van het team Van der Lek, welke al was uitgespeeld. Bij winst zou Twinsport het team Van der Lek met één punt passeren en zodoende promotie kunnen afdwingen via een P/D wedstrijd. Voor het team Brabebo was het meer een sportieve plicht om deze wedstrijd te spelen, maar ze waren niet bij machte om het spel te maken en het Twinsport lastig te maken. De sportieve wedstrijd werd dan ook beslist met 8-4 in het voordeel van Twinsport die hierdoor als tweede eindigde in poule 3.

Geïnteresseerde teams die zich willen inschrijven voor deze zaalcompetitie kunnen zich melden bij Ruud Augustin (mobiel 06 47047745 of via email r.aug@casema.nl). Informatie over kosten en regels voor deelname zijn te vinden op onze website onder de kop zaalvoetbal. Op dit moment is er een wachtlijst voor deelnemende teams wegens het bereiken van het maximale aantal teams. De nieuwe zaalvoetbalcompetitie start de eerste week van september en het programma voor het hele seizoen is vanaf half augustus op de website beschikbaar.