Verslag Zevenhoven B1-Kamerik B1

Zevenhoven doet zichzelf wederom tekort.

De B1 zit in deze competitie duidelijk in de hoek waar de spreekwoordelijke klappen vallen. Het wil maar niet lukken om met de mannen deze competitie een overwinning te pakken. Zaterdag, in de 1e wedstrijd na de winterstop, werd enigszins geflatteerd verloren bij Kamerik, 4-2.

Nog even een terugblik. Door de resultaten in de beker poule werden we ingedeeld in de 4e klasse voor de competitie. Voor deze groep het hoogst haalbare op dit moment. Het blijft altijd een lastige keuze als de uitslagen niet altijd overduidelijk zijn, maar je leert nu eenmaal meer als je tot het uiterste moet gaan om resultaat te halen. Dat dit niet altijd resulteert in een positieve uitslag is natuurlijk vervelend, maar er zijn wel altijd momenten te benoemen in een wedstrijd die wel goed gaan en daar proberen we verder op te bouwen.

Tot nu toe zijn er 6 wedstrijden gespeeld, waarin we in 3 wedstrijden duidelijk de mindere waren en 3 wedstrijden waarin we een voorsprong wisten te nemen, goed mee voetbalden maar helaas toch aan het kortste eind trokken, met 1 – 2 doelpunten verschil. Zo ook zaterdag uit tegen Kamerik B1.

Ondanks de vele regen van afgelopen week was het veld in Kamerik goed bespeelbaar. Tegen half één werd afgetrapt onder een mager zonnetje. De tegenstander bleek een beter uitgebalanceerd team als Zevenhoven, maar wij beschikken over een gevaarlijk duo voorin, Martim en Merijn. Goed aangespeeld zijn zij met hun snelheid en handigheid een voortdurende dreiging voor de verdediging van de tegenpartij. Halverwege de 1e helft was het Kyle die met een uitstekende bal Merijn wegstuurde en uit de één twee met Martim was het Merijn die koel af rondde. Enigszins tegen de verhouding in, maar vriend en vijand waren het er over eens dat de aanval en het doelpunt van niveau waren.

Kamerik nam nu nog meer het initiatief en de gelijkmaker hing in de lucht. Met name op de lopende mensen vanuit het middenveld had Zevenhoven geen goed grip en daaruit werd de gelijkmaker gescoord. Door wederom niet goed de man overnemen, kon één van de aanvallers van Kamerik vrij aanleggen voor de 2-1. Vlak voor rust viel ook de 3-1, uit een vrije trap kon een speler van Kamerik ongehinderd inkoppen, dit was tevens de ruststand.

In de rust aangegeven waar mogelijkheden lagen, met name door beter aan te sluiten van achteruit naar het middenveld.

Na de rust werd het wat rommeliger van de kant van Kamerik en kwam Zevenhoven een aantal keren goed door. Het 1e doelpunt na rust werd echter gemaakt door Kamerik. Een corner werd niet goed weggewerkt en dit betekende de 4-1.

Zevenhoven wist nog een keer aan te zetten en met een mooie aanval via Robin en Florian komt de bal bij Martim, die oog in oog met de keeper niet faalt, 4-2, tevens de eindstand. Gezien de veldverhouding wint Kamerik terecht, waarbij aangetekend dat zij wel gemakkelijk aan hun doelpunten kwamen zaterdag.

Volgende week op bezoek bij Woerden B2, een “oude” bekende uit de bekercompetitie.