Verslag Zevenhoven A1 – Woubrugge A1

Gisteren werd de derde competitie wedstrijd van SVZ A1 afgewerkt, thuis tegen Woubrugge. Doordat SVZ een aantal wedstrijden minder heeft gespeeld dan de concurrenten en omdat er nog maar één punt was behaald was een overwinning nodig om uit de onderste regionen te komen. Woubrugge was niet een totaal onbekende tegenstander. Vorig seizoen zijn er ook drie wedstrijden tegen Woubrugge afgewerkt, die garant stonden voor veel spanning, sensatie en doelpunten. Zo ook deze ontmoeting.

SVZ begon goed aan de wedstrijd en speelde hun eigen spel. Woubrugge had moeite om de vrije man te vinden waardoor vaak de lange bal werd gespeeld die SVZ kon onderscheppen. SVZ had dan ook aan het begin het betere spel. Dat werd dan ook beloond. Na een goede aanval op rechts sneed Merijn naar binnen en werd gevloerd in het strafschopgebied. Daan benutte de strafschop en zette SVZ op een 1-0 voorsprong. Het goede spel werd doorgezet en door een schot van Merijn die voorlangs ging, maar binnengetikt kon worden door Daan kwam SVZ ook op een 2-0 voorsprong. Die werd zelfs nog uitgebreid tot een 3-0 voorsprong toen de keeper van Woubrugge de bal buiten de zestien niet goed genoeg kon wegwerken waardoor Daan de bal voor zijn voeten kreeg en de 3-0 in leeg doel kon schieten. Dit alles binnen een half uur. Door onsportief gedrag van een supporter van de tegenpartij moest de wedstrijd nog even stilgelegd worden, maar kon na de korte onderbreking gewoon weer hervat worden.

In de tweede helft nam Woubrugge veel meer risico’s en had SVZ moeite met het verdedigen van de vele lopende mensen. Het spel werd voornamelijk op de helft van SVZ gespeeld. Een doelpunt voor Woubrugge hing in de lucht en die kwam er dan ook. Niet veel later kwam Woubrugge ook nog terug tot 3-2. Woubrugge was duidelijk beter de kleedkamer uitgekomen en SVZ lukte het niet meer om het aanvallende spel van de eerste helft door te zetten. Uiteindelijk viel dan toch ook nog de 3-3. Aan beide kanten waren daarna nog kleine kansen om de overwinning binnen te slepen, maar dat lukte geen van beide ploegen.

Een erg zure 3-3 dus, aangezien een 3-0 voorsprong uit handen was gegeven. Uiteindelijk was een 3-3 wel terecht want de tweede helft werd gedomineerd door Woubrugge. Toch erg jammer aangezien de eerste overwinning binnen hand bereik was. Zo heeft SVZ dus na drie wedstrijden twee punten behaald. Volgende week moet SVZ naar nummer 4, ARC, om daar dan te proberen een overwinning te behalen. Hopelijk met een fit elftal, want tot nu tot is de A1 flink geteisterd met blessures.