Verslag SVZ Vrouwen 1 – Elinkwijk Vrouwen 1

De start van een nieuw seizoen. Dit jaar strijden we in de derde klasse om de 3 punten elke wedstrijd, om periodetitels en het kampioenschap! We doen weer mee! We vinden dat we in deze klasse thuis horen en gaan er elke week weer volop tegenaan.

Zaterdag 5 september kregen we vrouwen 1 van Elinkwijk op bezoek. Zij spelen al een aantal jaar in de derde klasse en zijn afgelopen seizoen op de 8ste plek geëindigd. We hadden geen idee over de speelwijze van dit team dus we gingen er flexibel in. Het was een raar weertje, hier een daar een bui, wat vooral vervelend was voor onze supporters. We startten slordig aan de wedstrijd. Veel onnodig balverlies door verkeerde passing en aannames. We werkten hard maar het resultaat was sip. De kleine kansjes die werden gecreëerd, kwamen wel op naam van SVZ. Ergens in de eerste 10 minuten wist de scheidsrechter het te presteren om een eigen doelpunt van Elinkwijk af te keuren wegens buitenspel. Een domper maar het harde werken zetten we voort. De meiden van Elinkwijk hebben weinig kansen gehad. De keepers hebben een rustige eerste helft gehad, ondanks de penalty die we kregen nadat Therese in de 16 onderuit werd gehaald. Helaas wisten we de bal niet in het net te krijgen. Al snel bleek de scheidsrechter een behoorlijk stempel te willen drukken op de wedstrijd. Er werd veel gefloten waardoor er weinig tijd was om te voetballen.

We gingen de kleedkamer in met een 0-0. Pierre vond het ook niet goed. We wisten niet helemaal waar het aan lag maar we besloten het met drie spitsen te proberen, het bekende 4-3-3. Hierdoor wat meer gevaar voorin en omdat we achterin niet echt in de problemen kwamen, dachten we dat dit de oplossing kon zijn.

In de tweede helft was de scheidsrechter ook weer goed aanwezig. De supporters was het inmiddels ook opgemerkt en zij konden er hartelijk om lachen. Angel was er ingekomen voor Nathalie, die een flinke tik op haar enkel had gekregen. Het seizoen is nog lang dus we hoefden met Angel en Noa op de bank geen risico te nemen. Angel kwam linkshalf te spelen. Marit ging naar de linksbuiten. Beide teams kwamen niet vaak in de gelegenheid om in de 16 af te ronden. Gelukkig was een miscommunicatie tussen twee speelsters onze redding en kon Marit de bal kalm in het doel schieten. Met deze stand moesten we het nog wel een minuut of 15 doen. We werden wel naar achter gedrongen, zonder dat ze echt grote kansen kregen. De corners van Elinkwijk waren wel gevaarlijk. De druk naar onze verdediging groeiden wel maar we wisten ze ver genoeg weg te houden. Uitgespeelde kansen zijn er niet geweest. Door fouten van onze kant kwam ook Elinkwijk aan voetballen toe. Linda heeft haar doel schoon gehouden. Onze eerste wedstrijd is met winst afgesloten!

Er is voldoende ruimte voor verbetering maar daar trainen we elke week weer hard voor. Hopelijk kunnen onze geblesseerde Sabrina en Iris weer snel aansluiten. Noa, bedankt voor het meedoen! En natuurlijk ook de supporters bedankt voor de aanmoediging!

Volgende week spelen we om 16.30 uur tegen Wartburgia te Amsterdam.