Verslag SVZ VR1 – NVC VR1

In de ochtend is het regenachtig maar het klaart vrij snel op. Om 14.30 uur is het zelfs aan de warme kant voor een potje voetbal. Zoals dit seizoen vaker het geval is, weten we niets van de tegenstander. Ze komen uit Naarden en hadden de vorige twee wedstrijden winnend afgesloten. Wij hadden tot die tijd 4 punten gesprokkeld, waar wij super trots op zijn! We zitten qua speelsters wat krap. Naast Iris en Sabrina heeft Joyce zich ook toegevoegd aan de ‘ziekenboeg’. We verwachten ze alle drie snel weer op het veld. Met onze eigen 11 gingen we starten. Zola en Jiska zaten op de bank om ons te helpen waar nodig. Zola hebben we vorige week ook in actie gezien en we hebben nog eventjes afgekeken bij haar eigen wedstrijd en ze kan het prima aan. Van Jiska weten we nog niet zoveel maar dat kan nooit lang meer duren.

We begonnen met drie spitsen. De middenvelders dichtbij elkaar en 4 verdedigers. Onze eigen vertrouwde Linda op doel. De meiden van NVC konden goed tikken, dat was vrij snel duidelijk. Wij deden goed mee en nadat de spanning er een beetje af was, kregen we wat meer rust aan de bal. Eigenlijk hadden de doelvrouwen niet veel te doen in de eerste helft. Het spel ging heen en weer zonder da we echt goede kansen kregen en weggaven. Stef kreeg nog wel een kans maar ze moest zo snel beslissen en daardoor ging de bal voor langs. Zoals we begonnen, gingen we ook de rust in, 0-0. Pierre vertelde ons dat wij de betere ploeg waren. Dat we wat meer rust in het spel moesten brengen en dan hielden we de drie punten thuis.

Na rust begonnen we slap. NVC kreeg een dot van een kans maar Linda was scherp en hield haar doel schoon! We werden wakker en namen de leiding weer. Na een kwartier zetten we NVC steeds meer onder druk. Een paar kansen waar we slordig mee om gingen waardoor het 0-0 bleef. Bij de tegenstander ging er eentje voor 5 minuten naar de kant vanwege een harde overtreding op Marit. Ondanks dat het geen regel meer is, kwam ze goed weg, het was donkerrood. Zij met 10 en wij met 11. Het was helaas maar 5 minuten. Wel kwamen ze meer en meer onder druk te staan. Een overtreding in de 16 bracht ons naar de zege. Stef was koelbloedig en rondde prima af! 1-0! We waren super blij, en Joyce in het bijzonder!

De punten vinden wij meer dan verdiend. Het gaat dit seizoen niet vanzelf, we krijgen geen cadeautjes maar doordat we goed in de wedstrijd zaten en uiteindelijk beter bleken, hebben we weer drie punten! We kunnen trots zijn op deze prestatie. Met hulp van de meiden in de dug out bleven we geloven in een goede afloop! De held van vandaag was natuurlijk Stef! Bij een 0-0 stand een penalty krijgen, is zenuwslopend!

Met 7 punten uit 3 wedstrijden staan we op een mooie 2de plek. Nog een heleboel wedstrijden voor de boeg dus nog veel punten te vergeven. Met dit begin hebben we in ieder geval genoeg zelfvertrouwen voor de aankomende wedstrijden. Het is super leuk dat we publiek hebben die positief naar de wedstrijd kijkt en ons net dat beetje extra geeft. Het tikkie takkie gaat er steeds beter inzitten.

Volgende week reizen we af naar Ouderkerk. Deze ploeg heeft nog geen punten gehaald, dat zegt niks, dus we gaan weer een week volop aan de bak om ons voor te bereiden op deze wedstrijd. Reserveer tijdig jouw plek in de bus om niets van deze wedstrijd te missen!