Verslag SVZ VR1 – Nieuwe Sloten VR1

Met moeite krijgen we 11 eigen speelsters op de been, waarvan niet alle 11 even fit. Gelukkig zijn daar onze jonge heldinnen Zola en Noa weer. Hun eigen wedstrijd is verplaatst naar dinsdag dus helemaal fris zitten ook zij om 13.00 uur in de bespreking. Pierre moet keuzes maken en besluit om Aliza te sparen en dus op de bank te zetten. We spelen volgende week tegen de koploper en daar houdt Pierre vandaag rekening mee. Hierdoor start Zola in de basis. Noa neemt naast Aliza plaats op de bank. Verder weinig veranderingen in de basis 11. Roos, die last minute niet mee kan doen, wordt op haar positie vervangen door Marit. Hierdoor schuift Angel naar de voorhoede. Achterin geen wijzigingen.

De meiden van Nieuwe Sloten zijn jong en behendig. We beginnen een klein beetje rommelig maar zijn veel in balbezit. We krijgen heel veel ruimte, vooral op het middenveld. Daardoor kunnen we steeds de vrije vrouw vinden, die alle tijd krijgt om te openen. Dit voetbalt heel lekker. Toch komen we op achterstand en incasseren we ons eerste tegendoelpunt van het seizoen. De bal komt via Linda op de lat, Linda is hem even kwijt en de spits van Nieuwe Sloten weet daar wel raad mee, ze schiet hem dwars door het net heen. We peppen onszelf op, zijn de betere partij en krijgen voldoende kansen. We blijven rustig. Marit krijgt op de middenlijn de bal aangespeeld en kan zo het veld oversteken. Niemand valt haar aan, in de 16 moet ze de laatste vrouw voorbij om daarna rustig in te kunnen schieten. Deze 1-1 is verdiend. We blijven de betere partij en niet veel later staat de 2-1 genoteerd. Josta maakt een briljante actie waardoor ze haar direct tegenstander direct kwijt is. Ze stoomt op langs de rechterflank, doet een paar passen naar binnen en haalt uit. Een fantastisch doelpunt, onhoudbaar voor de keepster van Nieuwe Sloten.

Ruststand is 2-1. Dit had meer kunnen zijn, Stef krijgt op aangeven van Josta nog de mogelijkheid om onze voorsprong uit te breiden maar helaas komt ze net een schoenmaat tekort om de wedstrijd te beslissen. Wij verbazen ons over de ruimte die ons wordt geboden maar weten dat zij in de tweede helft anders gaan/moeten spelen. De dames van Nieuwe Sloten hebben duidelijk een andere opdracht meegekregen en spelen meer vooruit, waardoor wij iets meer onder druk komen te staan. We blijven tikken en kunnen goed onder de druk uitkomen. Wij scoren de 3-1. Opnieuw is het Marit die mag scoren. Met deze stand mogen we het niet meer weggeven. Nieuwe Sloten gaat 1 op 1 spelen om de aansluiting terug te vinden. Dat de dames kunnen voetballen, is helder. Veel van de dames zijn technisch. We hadden het redelijk tot goed onder controle tot ze de 3-2 maken. Dan wordt het toch nog spannend. Met nog 10 minuten op de klok wordt het voetbal minder mooi. We worden naar achter gedrongen en Nieuwe Sloten weet de gaatjes te vinden om tot kansen te komen. Linda staat gelukkig op te letten en haalt er nog een prachtige bal uit. Pierre geeft aan dat het niet mooi meer hoeft. Alles wordt van achteruit weggewerkt en af en toe valt ie zo dat we rond de 16 van de tegenstander belanden. We krijgen nog een vrije trap op randje 16, die net naast wordt geschoten. Noa is inmiddels al even in het veld voor Zola. De invalbeurt van Noa was voor haar minder leuk omdat we weinig kunnen aanvallen. We laten ons misschien wel te ver naar achter dringen. Echte mogelijkheden weet Nieuwe Sloten niet meer te creëren, wij hebben ook een betrouwbare sluitpost die ons niet in de steek laat als het erop aan komt!

Met deze overwinning staat de teller op 13 punten. We maken ons op voor de kraker zaterdag 10 oktober tegen Hercules. We reizen met 11 speelsters af naar Utrecht, de ziekenboeg is nog niet voldoende hersteld. Wil je met de bus mee, laat het dan weten aan Patrick. We kunnen de support goed gebruiken.