Verslag NSV’46 JO19-1 – Zevenhoven JO19-1

Afgelopen zaterdag de 1e wedstrijd voor de nieuwe JO19, een oefenwedstrijd bij NSV.
Na 3 weken trainen is iedereen zeer benieuwd hoe het team ervoor staat. Hoe passen de nieuwe spelers zich aan, zien we in de wedstrijd al iets terug van de trainingsarbeid?
De mannen hadden er zin in, Florian en Joey hebben al wedstrijdminuten gemaakt in 1, de overige spelers wilden ook weer aan de bak.
Het zonnetje scheen volop in Noorden, wat natuurlijk lekker is, maar het zorgde ook voor een stroeve kunstgrasmat, wat het spel niet ten goede kwam.
Merijn genoot nog van een weekje Griekse zon en met Abdi, Mick en Yannick op de bank werd er om half 11 afgetrapt door NSV. De teams begonnen voorzichtig aan de wedstrijd, waardoor er weinig echte kansen ontstonden. Het veldspel van Zevenhoven oogde verzorgder dan dat van NSV, er werd beter gebruikt gemaakt van de ruimtes op het veld.
Naarmate de wedstrijd vorderde werd het geheel echter wat rommeliger. NSV voetbalde met veel mensen vanaf het middenveld en maakte het Zevenhoven daarmee lastig. Door keuzes van de spelers kwamen de linies van Zevenhoven heel dicht op elkaar te spelen, wat het spel niet ten goede kwam.
Toch waren de beste kansen voor Zevenhoven, Brendan kreeg 2 goede mogelijkheden maar had het vizier nog niet op scherp staan. NSV kon, ondanks een paar hoekschoppen, niet tot echte kansen komen in de eerste helft.
In de rust werd er nogmaals de nadruk gelegd om het speelveld lang te maken bij balbezit, om zo meer ruimte te creëren.
De jongens pakten de aanwijzingen goed op. Met name Yoeri werd een aantal keren goed weggestuurd over rechts. NSV had moeite om goed tegenspel te geven en een doelpunt hing in de lucht. Uit een corner van Brendan was Nick attent en tikte de 0-1 binnen. Ondanks een veldoverwicht lukte het niet om nog een goal te scoren. Gaandeweg de 2e helft verloor Zevenhoven de grip op de wedstrijd en gebeurde hetzelfde als in de 1e helft. Hierdoor kreeg NSV een aantal kansen. Connor was echter van plan om zijn doel schoon te houden en hielp Zevenhoven daarmee aan de 1e overwinning van het nieuwe seizoen. Belangrijk eveneens, iedereen heeft weer zijn eerste wedstrijdminuten gemaakt.
Volgende week start het echte werk voor de beker. Tegenstanders in de bekerpoule zijn:
Nic. Boys JO19-1, Van Nispen JO19-1 en RCL JO19-2.
1e wedstrijd thuis tegen Nic. Boys JO19-1 aanvang 11:00uur.

Groet van de schrijvende grensjager.