Verslag De Jordan boys – SVZ 2 alias “Team 3®”

Na een lang seizoen worden de wedstrijden en het weer altijd beter. Aan het eind worden de memorabele wedstrijden gespeeld, de wedstrijden waarvan men later zegt, weet je nog?
3 juni 2017 om 12:30 uur was weer zo’n historisch moment. Bij VV Bodegraven werd de finale van de nacompetitie gespeeld. Deze locatie werd pas laat bekend gemaakt ivm terreurdreiging. Dus afgelopen week moest er nog veel geregeld worden zoals politie in het dorp om de huizen te bewaken voor als het hele dorp in karavaan richting Bodegraven getrokken is en het dorp uitgestorven lijkt. Maar ook de bbq met kolen moest mee want een finale geeft kans op verlegen en strafschoppen dan wordt het al snel tijd voor een bbq festijn. Kortom tijd om te trainen was er niet.
Daar aangekomen zag ik de supporters schare al staan, waar JW & Thieu al jaren voorop lopen zag ik ook direct sterren als “Pistolen Paultje”, “Bundy” en “Nees” daar tussen staan. Blijkbaar hadden die hun sporen verdiend en heeft het lichaam aangegeven, tot hier en niet verder. Zelfs “Koning Taff” stond te kijken, vorig jaar voor veel geld verkocht aan TAVV maar nu al weer heimwee. Ik zag hem zelfs even praten met De Dolf wat de geruchten over een glorieuze terug keer natuurlijk sterker maakt.
Na een heel jaar geen wedstrijd gezien te hebben van “Team 3®” was ik nieuwsgierig naar hoe het er voor stond en wie er nog wel bij waren.
Het nog altijd aanwezige duo De Maestro & Nelis hadden deze middag veel te kiezen want spelers waren er genoeg.
De keuze voor de eerste elf viel op; Brouwer,- Tije, Roberto (C), Haaf, Bolle,- Gluijp, Barthez, Bint, Kubus,- Corts & Sjors.
Gelijk vanaf het begin zag ik het wereld beroemde tikkie-takkie voetbal en ging de bal soepel van voet naar voet. De tegenstander moest meteen achter de bal aan lopen en met het warme weer vandaag resulteerde dat al snel in, hangen rond de 16. Dan denkt een goedverstaander al snel “moeilijk” maar voor “Team 3®” is minder altijd meer. Dus het werd makkelijker en beter, het moeilijke deel van het veld werd knap omspeelt waar door het geliefde spel tot uiting gebracht kon worden.
Ik stond weer ouderwets te genieten. Waar Corts nog steeds een genot is om naar te kijken, zo handig en slim zag ik Bint nog steeds tegenstanders passeren alsof hij op een training tussen pionnen doorloopt. Kubus die nog steeds met gemak naar zijn gouden linker draait om weer een geniale bal te laten vertrekken van zijn schoen. Bolle die nog altijd opstoomt langs de lijn en op tijd weer terug is, Roberto & Haaf die samen met Tije de deur gesloten houden. Barthez die nog altijd heerst in de duels en handig verlegt van links naar rechts en vice versa. Gluijp die zijn plek aan de rechterkant heeft gevonden om zijn talenten aan te spreken en natuurlijk loopt Sjors ook nog altijd op het goede moment de juiste kant op. Al deze mannen zorgen voor een heerlijke eerste helft met meerdere keren een 7-schijven aanval waar de tegenstander geen raad mee wist. Zoals afgesproken werd er de eerste helft niet gescoord maar allen aan het publiek gedacht. Het publiek stond geregeld op de banken en dacht gelukkig ook aan zichzelf door tussen het klappen door stevig te drinken want dat was wel nodig met dit weer.
In rust werd de eerste BBQ op de tribune al opgestookt en besprak Nelis met zijn mannen wanneer Team 3® zijn eerste goal zou gaan maken. Al snel werd duidelijk dat dit de eerste 22 min van de wedstrijd maar moest gebeuren.
Eerst testte De Jordan Boys de kwaliteit van Bint z’n knie en Corts zijn shirt. Kort daarna besloot assist koning Corts er vast eentje op de mat te leggen. Vanaf de linkerkant komt hij door naar voren, hij beweegt soepel langs z’n tegenstander de niet anders kan dan te gaan zitten om bij te komen, even kijken en dan weten waar de bal heen moet, ook Kubus herkend het moment als geen ander en beweegt naar de plek die Corts gezien heeft. Precies op het goede moment op juiste plek met de perfecte snelheid komt alles samen en kan de 1-0 “Kubus” op het bord en kan de verdediger van De Jordan Boys weer op staan. Het publiek is uitzinnig en start spontaan een polonaise. Het spelbeeld blijft gelijk hoewel iets onvriendelijker wel genoemd mag worden. Omdat te stoppen beslis Team 3® al snel om de wedstrijd dan maar in het slot te gooien zodat de tegenstander ook beseft dat ze nog 7 dagen kunnen voetballen maar een goal gaan ze niet maken. Onze Assist Koning Corts pikt de bal op rechtsbuiten op, meteen zitten er 2 verdedigers op z’n huid maar dat is hij gewend. Op z’n meeste elegant speelt hij de eerste voorbij om met een onnavolgbare lichaamsbeweging de tweede de bietenbrug op te sturen, nu hij de bal vrij heeft is het weer een kwestie van kijken en weten waar de perfecte bal heen moet. Ook nu weer herkend Kubus het moment en loopt naar die plek toe om af te ronde met een fenomenale volley in de kruising. De treffer was zo mooi dat zelfs de scheidsrechter stond te klappen. Na een minuut of 7 was de scheids uitgeklapt en kon Team 3® de wedstrijd vol hoogstandjes uitspelen. Na het laatste fluitsignaal kon het volksfeest beginnen, om 19 uur was de huldiging op een uitverkocht Albrechthof zoals dat hoort bij een gewonnen finale. Bolle en Kubus zongen het publiek toe en zette de ene na de andere hit in die massaal meegezonden werd door de menigte.
Dit was toch een heerlijke laatste wedstrijd van het seizoen, nu kan iedereen de hele zomer weer verlangen naar meer!

De ex-voetballer