Verslag Altior A1 – SV Zevenhoven A1

Afgelopen zaterdag speelde onze A1 pas hun tweede wedstrijd in de competitie. Doordat tweede wedstrijden waren afgelast, had de A1 alleen nog maar tegen Koudekerk gespeeld, wat eindigde in 1-1. Nu dus proberen om de eerste overwinning te boeken uit bij Altior.

SVZ begon de eerste helft met een harde tegenwind. Dit zorgde samen met het hoge druk zetten van Altior voor veel problemen. SVZ had veel moeite om zich er voetballend onder uit te spelen en door de wind was de lange bal ook geen optie. Altior was in de eerste helft dan ook duidelijk de betere partij en kregen dan ook de betere kansen. SVZ hield knap stand maar na een half uur spelen werd het dan toch onvermijdelijk 1-0. Vlak voor rust kon SVZ dan toch nog wat terug doen. Damon ging vanaf de middenlijn op de keeper af, zette zijn verdediger goed weg, speelde de keeper voorbij en schoot vanuit een moeilijke hoek knap binnen. Zo stond er in de rust een knappe 1-1 op het bord.

SVZ ging de tweede helft met vertrouwen tegemoet aangezien zij nu meewind hadden. Altior had minder de moeite met de tegenwind en voetbalde zich vaak onder de druk van SVZ uit. In het begin van de tweede helft ging het spel dan ook aardig op en neer. Helaas heeft SVZ het laatste half uur bijna de hele tijd met tien man moeten spelen. Door een gele kaart en blessures moest de wedstrijd dus met een man minder uitgespeeld worden. Hierdoor kon SVZ aanvallend geen vuist meer maken en waren ook in de tweede helft de meeste kansen voor Altior. Een 1-1 leek vanaf nu dus het maximaal haalbare. Helaas lukte het niet om die 1-1 dan ook uit het vuur te slepen. Vijf minuten voor tijd kwam Altior op 2-1, waarna SVZ niet genoeg tijd meer had om de stand recht te trekken.

Een 2-1 uitslag was uiteindelijk terecht maar voelt toch heel zuur, aangezien de laatste goal vlak voor tijd viel en we door veel blessureleed een periode met tien man moesten spelen. Zo heeft SVZ dus na twee wedstrijden één punt behaald. De eerste overwinning moet dus nog behaald worden, maar volgende week thuis tegen Woubrugge zal SVZ er alles aan doen om daar verandering in te brengen!