Uit de oude doos: “Zevenhoven beschikt nu over verlichting”

Afgelopen 3 juli jl. hebben wij het 50 jarige bestaan van onze voetbalclub gevierd. Op deze avond kregen de verslaggevers van oud 1e elftalspeler Piet Beekman een aantal krantenknipsels overhandigd. Piet maakte de eerste twee seizoenen deel uit van ons 1e elftal. Uit een van deze knipsels blijkt dat SVZ nu 49 jaar over verlichting beschikt. Het verslag d.d. 24 september 1966 uit de Rijn & Gouwe vermeldt het volgende.

Zevenhoven beschikt nu over verlichting

Het gaat steeds beter met de Sport Vereniging Zevenhoven. Maandag kon de verlichting van het veld in gebruik worden genomen. Deze is tot stand gekomen door een voorbeeldige zelfwerkzaamheid van de leden. Zaterdag nog waren de vele leden bezig met het graven van een sleuf voor de stroomkabel, het schilderen van de vijftien meter hoge lichtmasten, het plaatsen van de schijnwerpers etc. Nadat maandag de nieuwe stroommeter was geplaatst, kon worden proefgedraaid. Alles voldeed uitstekend, zodat Zevenhoven nu de gehele winter buiten kan trainen.

Het 1e elftal behaalde zaterdag zijn vierde overwinning in successie. Het werd een meer spannende dan fraaie wedstrijd tegen Bodegraven 3. Hoewel Zevenhoven praktisch de gehele wedstrijd een veldoverwicht had kon Gerrit Pellegrom pas twee minuten voor tijd de winnende treffer scoren. Direct na de aftrap nam Zevenhoven het initiatief. Het veldoverwicht bleef, maar van goed voetbal was geen sprake. Te onnauwkeurige passes, veel buitenspelgevallen, waaronder veel dubieuze, brachten Zevenhoven uit haar concentratie, waardoor de doelpunten uitbleven. Er was dan ook een enorm misverstand tussen de keeper en een verdediger van Bodegraven nodig om Gerrit Pellegrom in staat te stellen een voorsprong te geven. Bodegraven had direct het antwoord klaar. Binnen enkele minuten was de stand gelijk. En Bodegraven rook de kansen op een gelijkspel. Vanaf dat moment vocht zij hard, te hard zelfs. Het gevolg was dat diverse Zevenhovenaren al voor de rust hinkend en beentrekkend rondliepen. Tien minuten voor de rust moest Cock Hassing met een van pijn verlaten gezicht het veld verlaten. Hij was het slachtoffer van een te grove charge van een Bodegravenspeler geworden. Na de rust hetzelfde spelbeeld. Zevenhoven in de aanval, met gevaarlijke uitvallen van de gastheren. Twee minuten voor het einde van de wedstrijd kon een dolgelukkige Pellegrom het winnende doelpunt voor Zevenhoven in het doel “frommelen”. Met acht punten uit vier wedstrijden is Zevenhoven nu de trotse lijstaanvoerder.

Zevenhoven zou in het seizoen 1966-1967 onder leiding van trainer André Wahlen kampioen worden in 3e klasse A van de “Goudse Bond”. Dit is het 1e kampioenschap van de in totaal 4 kampioenschappen die André Wahlen als trainer/speler mee zou maken bij Sport Vereniging Zevenhoven.

reunieavond
Elftalfoto seizoen 1966-1967
Staand v.l.n.r.: André Wahlen (trainer), Jan van Smoorenburg, Cock Hassing, Gerrit v/d Steegt, Jan Mur, Gerrit Pellegrom, Nard Hoogervorst, Koen Lips (grensjager).
Gehurkt v.l.n.r.: Ton Lek, Piet Beekman, Rinus de Lange, Bertus Griffioen, Adriaan Luijben.