Team Malta meest succesvol bij Oliebollentoernooi

Zaterdag 2 januari startte om 14.00 uur het Oliebollentoernooi voor de A-junioren, senioren, dames en overige leden van SVZ. Uit alle gelederen, zo’n 55 leden in totaal, werden ploegen van gelijke sterkte samengesteld en voorzien van namen als Andorra, Malta, Liechtenstein, etc. en verdeeld over twee poules. Nadat alle nieuwjaarswensen waren uitgewisseld kon het toernooi geopend worden.

Met mooi en vlot voetbal, afgewisseld door ludieke komische acties (o.a. Michel Havenaar) en toejuiching uit het publiek konden de deelnemers zich meten of laten aftroeven. Terwijl in de zaal de wedstrijden werden afgewerkt was het bij de bar een gezellige drukte. Een prima verzorgd buffet, met de over enige tijd wereldberoemde Burrito’s van De Vlijt, was een welkome en aangename verrassing voor alle aanwezigen. Ieder jaar weer een groot succes en dit keer werden de wedstrijden geleid door Pino van Lith en Marcel Rietveld. Alhoewel het in zo’n prettige en sportieve sfeer gebeurt dat er eigenlijk geen arbitrage nodig is.

De voorzitter informeerde de leden met een korte terugblik op 2015 en een aantal uitdagingen voor het nieuwe jaar. Ook werden er een aantal zaalscheidsrechters gehuldigd welke reeds langer dan 15 jaar de wedstrijden leiden op de woensdagavonden.

Vervolgens werd het woord gericht tot Ruud Augustin waarbij hij bedankt werd voor al zijn vrijwilligerswerk. Met een grote betrokkenheid en veel passie is Ruud al 25 jaar actief lid van de zaalvoetbalcommissie. Daarnaast is hij al 30 jaar onafgebroken spelend lid in de zaal, is hij vele jaren speler en leider geweest van de senioren, heeft hij 3 jaar in de jeugdcommissie gezeten en is hij 15 jaar met het kamp meegeweest, waaronder een aantal jaar als kampleider. Ruud houdt niet van half werk en mede dankzij zijn inzet is de zaalvoetbalcompetitie een belangrijke pijler binnen onze vereniging, waar het bestuur geen omkijken naar heeft. Om Ruud te danken voor zijn tomeloze inzet en de verdiende waardering daarvoor te tonen is Ruud benoemd tot erelid van SV Zevenhoven.

Met een toost op het succesvol verloop van het toernooi mocht de winnaar van het toernooi hun prijs in ontvangst nemen. Het team Malta (zie foto) eindigde als eerste bij dit toernooi en zoals sommigen al zeiden; bij dit toernooi zijn de winnaars meestal niet de sterkste spelers, niet het slimst spelend team, niet de meest technisch beste spelers, maar het team met het meeste geluk. En aldus geschiedde volgens velen die jaloers waren omdat zij zelf de punten lieten liggen. Om 19.00 uur was daar de prijsuitreiking en kon men terugkijken op alweer een geslaagd oliebollentoernooi.

20160102_180511