TC Zonnepanelen kampioen poule 3 zaalvoetbalcompetitie De Vlijt

Officieus al kampioen, maar nog even voor de formaliteit de wedstrijd winnen tegen de onderste uit poule 3, Felez Ponte Consults. Dit was de opdracht voor het team uit de gelederen van de A-junioren van Alphense Boys, het zaalvoetbalteam TC Zonnepanelen. In dit, voor hun, succesvol verlopen seizoen hebben ze voldoende punten binnen gehaald om de titel in poule 3 niet meer uit handen te geven. Maar een stabiel en overtuigend seizoen was het zeker niet voor deze mannen. Verliezen in de eerste reeks van de teams Alfen en Pantoffels. Ternauwernood winnen met 3-1 van Van der Lek Garagedeuren en ook bij de tweede wedstrijd tegen Pantoffels net aan kunnen winnen met 5-4.

Tja, de schaal ontvangen ze niet zonder slag of stoot, alhoewel ze bij aanvang van het seizoen nog dachten wel even ongeslagen koploper te worden. De wedstrijd van woensdag jl. was er zelfs één die onverdiend werd gewonnen. Felez Ponte Consult verdiende de 3 punten maar moest genoegen nemen met een ruime voldoende voor hun sterk spel, daar waar door 2 momenten van onoplettendheid de punten werden verspeeld. Felez Ponte Consults staat voorlaatste in de laagste poule, maar dit was niet aan het vertoonde spel te zien. Dit team behoort de tweede of derde plek in te nemen, maar de resultaten bleven dit seizoen uit voor een hogere klassering. Wellicht dat ze volgend seizoen hogere ogen gaan gooien en een greep zullen doen naar het kampioenschap in deze poule.

Een goede tweede echter is Van der Lek, die de laatste 3 maanden een winnende serie heeft neergezet. Met hun manier van voetballen is het lastig voor de tegenstander om te scoren en verslikt deze zich meestal in de onverwachte snelle omschakeling die volgt. De Vlijt en Pantoffels zetten de achtervolging in, maar als Van der Lek geen fouten maakt is een promotie/degradatie wedstrijd een bekroning op dit uitzonderlijke resultaat.

Poule 2
In deze poule is een degradatiekandidaat van vorig seizoen, het team G&S Floordesign, opgeklommen tot titelkandidaat. Met 6 punten los van concurrent Rachedürst moet het wel heel raar lopen om het kampioenschap mis te lopen. Rachedurst en Thijs Standbouw gaan voor de tweede plaats die recht geeft op de P/D wedstrijd. De onderste vier teams, te weten GCS, Advano, De Harken en FC NCHC moeten hard knokken voor punten om directe degradatie te ontlopen. Alle vier genoemde teams hebben zich nog niet op een veilige positie geplaatst. Hoe bijzonder de positie is van G&S Floordesign, zo bijzonder is de positie waar De Harken momenteel staan. Deze moeten hard knokken voor de punten om uiteindelijk niet te degraderen naar poule 3. Het team SR Schilderwerken heeft afgelopen woensdag in ieder geval wel goede zaken gedaan. Met de overwinning op Thijs Standbouw staat SRS veilig en hoeft zich geen zorgen meer te maken voor het degradatiespook.

Poule 1
Café ’t Praathuis is officieus kampioen en de wedstrijd van woensdag a.s. tegen Boon Projectstoffering is slechts een formaliteit. In een spannende wedstrijd tegen Atilla stelde ’t Praathuis de koppositie veilig en mag zich kampioen noemen, de huldiging vindt woensdag a.s. plaats. Atilla is momenteel het enige team wat opgewassen is tegen de kampioensdrang van ’t Praathuis. Met mooi en attractief voetbal lieten ze ’t Praathuis met de billen knijpen en keek deze tegen een 2- 0 achterstand aan. Maar door 2 fouten van de keeper van Atilla kon ’t Praathuis alsnog de 3 punten binnenhalen. Atilla heeft het aan zichzelf te danken dat het kampioenschap dit seizoen aan ze voorbijgaat. Maar met deze wedstrijd in gedachten zullen ze ook zeker volgend seizoen een gooi doen naar het kampioenschap. En is Atilla een ware titelkandidaat voor de komende seizoenen. Van ’t Kruis, Poldervogels, All Stars, Burgers Carrosserie en Boon Projectstoffering moeten proberen het vege lijf te redden door punten binnen te schrapen zodat ze de P/D wedstrijd kunnen ontlopen. Allen maken nog kans en zijn nog niet veilig. Het team Taffie kan zich opmaken om volgend jaar weer in poule 2 te spelen.