’t Praathuis kampioen zaalvoetbal De Vlijt poule 1

Het is de afgelopen 6 seizoenen al dezelfde aanhef geworden om het kampioenschap bij de zaalvoetbalcompetitie. Woensdag 2 maart was het opnieuw de eer voor zaalteam ’t Praathuis om voor de zesde keer op rij kampioen van de hoogste poule te worden. Het kampioenschap was dit jaar niet vanzelfsprekend, want er waren 3 teams die aanspraak wilden maken op de bokaal en het kampioenschap. De teams Burgers Carrosserie, Atilla en Van ’t Kruis zouden goed tegenstand bieden en hadden aangekondigd als underdog ’t Praathuis lastig te gaan maken.

Van t Kruis was in dit opzicht de enige die de 3 punten afsnoepte in de eerste ronde met een eindstand van 5-1 in hun voordeel. Maar doordat ze zelf de punten lieten liggen tegen o.a. Atilla was uiteindelijk het gat groot genoeg om het kampioenschap niet mis te lopen, de vraag was alleen wanneer.

Atilla kon de koploper in beide wedstrijden niet afhouden van winst, alhoewel telkens werd verloren met maar 1 doelpunt verschil maar stond toch met lege handen en daardoor op 6 punten achterstand.

Berry Peters van Burgers Carrosserie was iets te enthousiast in zijn voorspelling en zijn team startte in beide partijen fel maar ook zij verloren beide wedstrijden met ruime cijfers.

Ook dit seizoen weer de terechte kampioen die het door de jongere tegenstanders steeds moeilijker gaat krijgen, maar niettemin voor het zesde achtereenvolgend seizoen als kampioen gehuldigd werd en met een glimlach de nieuwe bokaal en fleurige bloemen in ontvangst mocht nemen.

20160321-1 20160321-2