SV Zevenhoven D1 sluit seizoen geslaagd af

De D1 van onze vereniging heeft afgelopen vrijdag een geslaagd seizoen op een mooie manier afgesloten. Er waren 14 ouders en 2 trainers bereid gevonden om zich een uur lang in het zweet te werken in een wedstrijd tegen de D1. Dat het vertrouwen bij de 12/13-jarigen flink gestegen was tijdens dit succesvolle seizoen, bleek wel bij de opmerkingen die ze voor de wedstrijd maakten. Ze zouden de Old Stars namelijk “wel even wegspelen en het gevoel van topvorm zou na de wedstrijd wel plaats maken voor het gevoel van vernedering bij de Old Stars”.

Het werd een wedstrijd met alles erop en eraan, 10 doelpunten, gemiste penalty’s, 2 rode kaarten en enkele wereldgoals. Vooral de gelijkmaker die rechtsback Lenn maakte was van grote klasse! Uiteindelijk bleek de ervaring van de Old Stars de doorslag te geven in dit duel, eindstand 6-4.

Na dit duel met een zeer hoge amusementswaarde bleef het nog lang onrustig op het complex, de drankjes en hapjes vloeiden rijkelijk. Er werd op een gezellige manier nagepraat over het afgelopen seizoen, een seizoen dat begon met een bekercampagne. Met 5 overwinningen, 1 nederlaag en de prachtige doelcijfers van 42 goals voor en slechts 6 tegen, was dit een veelbelovend begin van het seizoen.

Na eeteamfoto1n mooie huldiging rondom een competitiewedstrijd van het eerste, startte de D1 de competitie in de 7e klasse. Door verschillende ouders werd er nog gevraagd of dit wel verstandig was, “want de jongens wonnen eindelijk wedstrijden en het zou toch zonde zijn als ze nu weer dik zouden gaan verliezen”. Maar wat ben ik blij dat we als begeleiding toch de keuze gemaakt hebben om vol voor een top klassering in de 7e klasse te gaan.

We kwamen terecht in een competitie waarbij iedereen van iedereen kon winnen, en dat winnen is ons uiteindelijk 8 keer gelukt. Tel daarbij de 3 gelijken spelen en 7 nederlagen bij op en dat resulteert in een knappe 5e plaats. Maar vooral het voetbal wat de D1 in een groot aantal wedstrijden op de mat heeft gelegd was grote klasse. Tegen geen enkele tegenstander zijn ‘we’ weggespeeld en ik weet ook zeker dat als we iets meer het geluk aan onze kant hadden, er minimaal een 3e plaats ingezeten had.

Tussen de competitiewedstrijden door ging ook ons bekeravontuur nog door, na een simpele 5-0 overwinning op Zwammerdam. Hierna wachtte de ¼ finale tegen ARC en hier strandde de ploeg. Weer waren we de hele wedstrijd de betere ploeg, maar uiteindelijk was de uitslag toch de verkeerde kant op gevallen. En dat is ongeveer het verhaal van de D1 van dit seizoen… De betere ploeg zijn, de beste kansen krijgen en uiteindelijk toch net naast de punten grijpen.

Uiteindelijk kan ik wel concluderen dat ik, als leider en trainer, onwijs trots ben op de progressie die dit team gemaakt heeft. Het heeft zichzelf dit jaar als een echt team laten zien en zich elke wedstrijd voor 100% ingezet.

Via deze weg wil ik iedereen nogmaals bedanken die geholpen heeft om dit seizoen tot een succes te maken. Alle ouders, invaltrainers/leiders maar vooral de spelers onwijs bedankt voor dit jaar!!

Leon Kampman

teamfoto2