S.V. Aarlanderveen viert haar 50 jarige jubileum

Zustervereniging S.V. Aarlanderveen is gestart met het vieren van haar 50 jarige jubileum. Ditzelfde jubileum hebben wij afgelopen zomer gevierd. Het leuke is dat SVZ in 1967 de eer had om de allereerste tegenstander van Aarlanderveen te mogen zijn. Op onze jubileumavond medio vorig jaar overhandigen oud SVZ-1 speler Piet Beekman het wedstrijdverslag hiervan aan de jubileumcommissie. Dit verslag kunt u hieronder lezen.

Bij deze willen wij zustervereniging S.V. Aarlanderveen hartelijk feliciteren met hun 50 jarige jubileum en wellicht zullen wij elkaar aankomende jaren weer eens in competitieverband gaan treffen.

Staand v.l.n.r.
Adriaan Luijben, Rinus de Lange, Gerrit Pellegrom, Cock Hassing, Nard Hoogervorst, Bertus Griffioen. Leo Visser, Joop van Zijl, Piet Schellingerhout, Kees Oskamp, Herman Jansen Jr., Herman Jansen Sr. (trainer), Martin Meijer (voorzitter), Wim v/d Pijl (secretaris).
Gehurkt v.l.n.r. Jan van Smoorenburg, Jan Mur, Piet Beekman, Ton Lek, Gerrit van der Steegt. Joop Visser, Hank Aartman, Jos Mulders, Anton van Veen, Theo Verhage en Jan Vis.

Twee nieuwe clubs in Rijnstreek

Twee nieuwe voetbalverenigingen zijn opgericht. In Aarlanderveen en Zevenhoven is men tot die daad gekomen en om duidelijk te laten uitkomen waar de nieuwe clubs vandaan komen heeft men de nieuwe clubs maar de naam van het dorp gegeven. Zaterdagmiddag (04 februari 1967) speelden de nieuwe clubs hun eerste wedstrijd en wel tegen elkaar. Dit eerste treffen vond plaats op het nieuwe sportveld in Aarlanderveen aan de Nieuwkoopseweg. De wedstrijd werd na een ruststand van 2-4 met 3-7 door Zevenhoven gewonnen. In de competitie van Volgend jaar zal Zevenhoven in de Goudse Voetbal Bond uitkomen en Aarlanderveen in de Leidse Voetbal Bond. Voor aanvang van de wedstrijd van zaterdagmiddag werden de nieuwe clubs gezamenlijk vereeuwigd.

Wedstrijdverslag Aarlanderveen-Zevenhoven

Zevenhoven viel de eer te beurt de officiële openingswedstrijd tegen de pas opgerichte voetbalvereniging in Aarlanderveen te mogen spelen. Na de openingswoorden van voorzitter Meijer kon de strijd tegen het eerste elftal van de jonge vereniging een aanvang nemen. Met de sterke wind in de rug liep Zevenhoven voor de rust storm op de Aarlander-veste, zonder dat er acht sprake was van goed spel. Vele snelle uitvallen van de Aarlanderveners stichtten veel verwarring in de Zevenhovense defensie, waar spil Ton Lek uitblonk door zijn zeer beheerste spel. Na ongeveer vijftien minuten was het toch Zevenhoven dat de score opende uit een trekbal van Jan van Smoorenburg wist Piet Beekman het net te vinden en enige ogenblikken later was het dezelfde speler die met een hard schot het tweede doelpunt op zijn naam brengt. De Aarlanderveners vochten verbeten terug, maar hadden toch de hulp van de Zevenhovense keeper Rinus de Lange nodig om tot succes te komen. Hij verkeek zich op een zachte bal en dat betekende de 1-2. Jan van Smoorenburg zette direct een domper op de vreugde van de Aarlanderveners door na lang soleren beheerst te scoren. Maar de gastheren kwamen weer terug en voor de rust was de stand 2-3. Na de rust kwam een herboren Zevenhoven tussen de krijtlijnen. Met de sterke tegenwind nu tegen speelde Zevenhoven nu opeens veel opbouwender en rustiger. Jan van Smoorenburg voerde de stand verder op tot 2-5, alvorens de Aarlanderveners tegen konden scoren, 3-5. Gerrit Pellegrom jaagt van een meter afstand de bal nog eens over het doel maar maakt dit goed door het zesde doelpunt in de touwen te koppen. Vijf minuten voor het einde is er voor de Aarlanderveen-verdediging geen houden aan als een snelle combinatie tussen Bertus Griffioen en Jan van Smoorenburg door de laatste met een doelpunt wordt bekroond. Het was een leuke wedstrijd, vooral als men in aanmerking neemt, dat Aarlanderveen zijn eerste wedstrijd speelde.