Pupil van de Week op zaterdag 28 maart

sennNa de training op woensdag vertelde Richard dat ik “Pupil van de Week” mocht zijn tijdens de wedstrijd van SVZ1 tegen Almere op zaterdag 28 maart. Ik kreeg ook nog een officiële uitnodiging met het logo van SVZ op het papier.
Op zaterdag was ik al heel vroeg wakker. Ik vond het spannend, maar vooral heel leuk.
’s Morgens was er eerst de wedstrijd van de F3 tegen Abbenes en na nog even thuis te zijn geweest moesten wij (papa, mama, Lisanne en ik) ons om 5 minuten voor 1 melden in de kantine.
Hier zou ik opgehaald worden door Dennis van den Ing. Op het beeldscherm zag ik mijn foto bij “Pupil van de Week”. Na een tijdje wachten mocht ik mee naar de wedstrijdbespreking met het 1e elftal. Tijdens de bespreking kreeg ik een broodje kaas.

Hierna ging ik met Jesper (mijn buurjongen) naar de kleedkamer en kreeg ik een speciaal trainingspak aan met daarop “Pupil van de Week”. Het trainingspak was nog wel een beetje groot. Vervolgens gingen we naar het veld om de warming-up te doen. Het was erg koud en nat, dus eerst warm lopen met de grote jongens van het 1e (waarbij ik elke keer mijn broek moest ophijsen), daarna overpasen met de reservespelers. Tot slot nog een paar keer op doel geschoten en daarna terug naar de kleedkamer.

Voor het begin van de wedstrijd liep ik met de scheidsrechter het veld op. Alle spelers werden voorgesteld en via de omroeper hoorde ik mijn naam door de luidsprekers: “Pupil van de Week: Senn Buskermolen!”. Op het veld stonden we op een rijtje en kreeg ik van alle spelers een hand. Na de toss door de scheidsrechter mocht ik de aftrap nemen en naar het doel van de tegenstander rennen. Na 3 spelers van Almere te hebben gepasseerd, schoot ik op doel en maakte het 1e doelpunt voor SVZ! Daarna mocht ik snel naar de dug-out om van daaruit de wedstrijd te zien.
Ik was warm aangekleed en kreeg ook nog een warme deken over mijn benen. In de 1e helft werd het 1-0. In de rust kreeg ik warme thee te drinken. Wat er precies gezegd is in de kleedkamer weet ik niet meer.

De 2e helft werd nog wel spannend met zelfs een penalty voor Almere. Uiteindelijk heeft SVZ met 3-2 gewonnen van Almere en stond iedereen te juichen. Na afloop van de wedstrijd mocht ik naar de bestuurskamer. Hier zaten papa, mama en Lisanne al te wachten. Ik kreeg een lekker patatje en wat te drinken en ik kon hier lekker opwarmen.
Dolf van Leeuwen deed een woordje en wist wel heel veel te vertellen over school, voetbal en mijn lievelingsclub AJAX. Hij zei ook dat ik voortaan maar bij elke wedstrijd van SVZ1 erbij moest zijn omdat ze hadden gewonnen. Tot slot kreeg ik een nieuwe fles SVZ shampoo en een door alle spelers gesigneerde “Pupil van de Week” bal. Hier ben ik heel erg blij mee. Er staan trouwens wel een paar vreemde namen op (Bami, Kaale, Boon, PK…?).
Ik vond het een hele leuke dag en wil SVZ en alle spelers van het 1e bedanken.

Senn Buskermolen