Nieuwsflits Jeugd

Opening Jeugdhoek 31 oktober – Meetrainen selectie spelers – Train de trainers – Foto’s – Bekercompetitie

Opening Jeugdhoek 31 oktober

• Houd deze datum vrij in de agenda! In de middag zullen wij diverse activiteiten organiseren, waaronder de opening van de SVZ Jeugdhoek en de start van de quiz voor het jeugdteam van het jaar. Er zal ook een shoot-out zijn in de rust van ons eerste elftal.
Het officiële programma komt later op de site.

Meetrainen selectie spelers

• Maandag 5 oktober hebben voor het eerst 3 spelers uit de selectie met onze jongste jeugd meegetraind! Het was een daverend succes, en wel op 3 manieren: de kinderen vonden het geweldig, de trainers vonden het gaaf om de reactie van de kids te zien en de selectie spelers vonden het ook leuk om te doen – ze konden meteen aan hun conditie werken 🙂 Berry, Bart en Bastiaan nogmaals hartstikke bedankt voor de invulling die jullie hieraan hebben geven. Complimenten!

Train de trainers

• Achter de schermen is de technische commissie van het jeugdbestuur druk bezig met het verbeteren van de trainingen voor jeugdspelers. In eerste instantie is overwogen hiervoor de hulp in te schakelen van een extern bedrijf. Later werd snel duidelijk dat de jeugdtrainers ervan overtuigd zijn dat er rondom onze vereniging genoeg kennis aanwezig is.
• Zo is nu op dinsdag 27 oktober gepland dat hoofdtrainer Dennis van den Ing vanaf 19:00 training gaat geven aan zowel de C als B junioren. Een leuke ervaring voor de spelers, maar tegelijk een goed moment voor de jeugdtrainers om mee te kijken met een training van Dennis. We hopen dat de jeugdtrainers veel van Dennis zullen leren zodat zij zich kunnen ontwikkelen als trainer van SVZ.
• Op vrijdag 30 oktober zal vervolgens een avond gehouden worden in het teken van looptrainingen. Atletiektrainster Petra Popma zal haar kennis overbrengen aan de hand van een presentatie met aansluitend een praktijkgedeelte op het veld. Het zal o.a. gaan over het gebruik van loopladders en andere aanwezige hulpmiddelen. Na afloop zullen we deze avond en de eerste weken van het seizoen evalueren onder het genot van een drankje.
• In de loop van het seizoen zullen er nog meer van dit soort leuke en leerzame activiteiten plaats vinden. Daarover later meer, enkele ‘bekende’ namen uit de omgeving hebben toegezegd wat te kunnen betekenen voor onze jeugd.

Foto’s

• De afgelopen weken zijn er vele foto’s gemaakt van alle jeugdspelers individueel en in teamverband. Inmiddels zijn de foto’s te vinden op onze site, ook zullen de teamfoto’s een prominente plek krijgen in de jeugdhoek.
• Namens het jeugdbestuur wil ik Wim Kweekel onwijs bedanken voor het schieten van alle foto’s. Op zijn eigen Flickr pagina staan nog vele prachtige actie foto’s van verschillende wedstrijden, zeker het bekijken waard. De pagina van Wim is hier te bekijken.

Bekercompetitie

• De bekercompetitie is voor de meeste teams achter de rug. Dit jaar helaas niet 4 kampioenen zoals vorig jaar, enkele ploegen zijn toch heel dichtbij geweest. De MB1, F2 en vooral de F1 hebben tot het eind gestreden om de eerste plaats in de poule. Helaas grepen alle 3 ploegen net naast de eerste plaats, toch een hele knappe prestatie!
• Ook de C1 en D1 hebben goed gepresteerd, met prachtige doelsaldo’s bereikten beiden ploegen een klassering in de hogere regionen van hun poule.
• De B1 eindigde in de middenmoot, we hebben er alle vertrouwen dat het onder leiding van de enthousiaste staf beter zal gaan in de competitie.
• De MD2 en de E2 eindigden in het onderste deel van hun poule. Beiden ploegen zitten vol met nieuwe spelers/speelster van onze club. Ze voetballen elke training en wedstrijd met veel enthousiasme dat zal vanzelf beloond worden met overwinningen. Zo bleek een aantal weken geleden al, toen beide hadden gewonnen.
• Speciale aandacht voor de A1, onder de bezielende leiding van Pieter Verkerk en Peter de Kruijf staat er een leergierige groep jongens op het veld. Hoewel het spel van de A1 goed is, was de tegenstand in de competitie net even iets te groot. Het goede spel heeft wel geleid tot het debuut van meerdere spelers in de selectie van SVZ, en dat is waar de jeugd uiteindelijk met plezier naar toe moet groeien!

Vanaf deze plaats willen we alle leiders en trainers bedanken voor hun inzet in de eerste weken van het seizoen!

Tot ziens op voetbalveld van SVZ,

De Jeugdcommissie van SVZ