Jesse en James winnen dartstoernooi SVZ

Jesse Verduijn en Richard ‘James’ Stokman hebben de tweede editie van het dartstoernooi van Sport Vereniging Zevenhoven gewonnen.

Hiermee kwam een einde aan een avond die naast het darten vooral ook heel veel gezelligheid kende.

darts01
Winnaars Jesse Verduijn en Richard Stokman poseren met de wisselbeker

In januari vorig jaar werd de eerste editie van het dartstoernooi van SV Zevenhoven gehouden. Dit draaide meteen uit op een succes en met 80 deelnemers werd het maximum bereikt. De winnaars van dit toernooi waren Niels van Leeuwen, speler van het derde elftal van SVZ, en Michael Touw. Dit jaar werden de regels wat aangepast waardoor minstens één persoon van een ingeschreven koppel een directe band met de sportclub moet hebben. Dit zorgde echter niet voor minder inschrijvingen; alweer waren er 80 deelnemers.

Er werd begonnen met poules van 5 koppels, waarin wedstrijden van maximaal 3 legs gegooid werden (best of 3). De eerste 180 werd gegooid door René Bon, die voor deze prestatie beloond werd met een krat bier. Hierna werd nog slechts één maal de maximale score gegooid, door Petra Olijerhoek, één van de 3 vrouwelijke deelnemers.

Na de poulefase werd er met een knock-out systeem gewerkt. Opvallend was dat de finalisten van vorig jaar deze keer niet de halve finale wisten te bereiken. Peter ‘Pino’ en Roy van Lith, verliezend finalisten in de vorige editie, werden in de kwartfinale uitgeschakeld door Erik ‘Soep’ de Groot en Jos ‘Basso’ v/d Broek. Niels van Leeuwen en Michael Touw werden al verslagen in de eerste ronde van de knock-out fase, door de uiteindelijke winnaars van het toernooi.

Uiteindelijke ging de finale tussen Richard ‘James’ Stokman & Jesse Verduijn en Wesley Fransen & Senad ‘Ali’ Rasljanin. Vooral Stokman was goed in vorm deze avond en mede hierdoor eindigde deze laatste wedstrijd van het toernooi in een duidelijke 3-0 voor de mannen uit Nieuwveen.

darts02
De nummers 2: Wesley Fransen en Senad Rasljanin