F1 kampioen !

Eerst even terug in de tijd. Oktober 2015: de bekercompetitie was bijna ten einde en onze F1 moest alleen ‘nog even’ de laatste wedstrijd winnen. Op de valreep ging het toen echter mis met als gevolg dat het bekerseizoen werd afgesloten zonder titel.  “Dan maar de gewone competitie winnen jongens…”, waren de troostende woorden van de teamleiders.

Terug naar het heden: vorige week kon ‘het’ al gebeuren maar gebeurde het helaas niet. Afgelopen zaterdag was de 2e (en laatste) kans voor onze F1 om het kampioenschap op eigen kracht toch nog binnen te halen. Dit moest gaan gebeuren in een uitwedstrijd tegen de nr. 4 van de ranglijst, ARC. In de wetenschap dat het thuis ‘slechts’ 1-1 was geworden wisten we dat het zeker geen gelopen koers was. Maar hoe anders zou het worden. Het werd een zéér overtuigende 0-5 en het kampioensdraaiboek kon uit de kast gehaald worden!

Onder toeziend oog van vele ouders, broers, zussen, opa’s, oma’s, ooms, tantes, neefjes, nichtjes en vrienden werd er om 13:45 uur afgetrapt in Alphen. Een tijdstip dat zéér ongewoon is voor onze F-jes maar daar hadden ze geen last van. Sterker nog: binnen 2 minuten was het al 0-1. De ‘aanvoerder-van-de-dag’ Senn toonde zijn klasse door zeer beheerst raak te schieten nadat hij door Jack vrij voor het doel was gezet. Toen het na zo’n 10 minuten 0-2 werd zag het er zeer goed uit. Doelpuntenmaker: Jack

In de 2e helft eenzelfde verhaal: Iedereen werkte keihard en dacht goed na, zowel in balbezit als bij balverlies. Deze collectieve teamprestatie leidde uiteindelijk tot de 0-3 (eigen goal), de 0-4 (Niels) en de 0-5 (Jordy). Na het eindsignaal van de scheidsrechter kon het feestje beginnen. Voor het eerst waren de penalty’s na afloop een soort van vervelende onderbreking voor de uitzinnige kids!

Kampioensfoto, beker uitgereikt krijgen, douchen met kleren aan, trainers onder de douche duwen, kampioensliederen zingen: ze wisten prima hoe je een kampioenschap moet vieren. Toen de kids ook nog als extra verrassing met een échte grote bus terug naar SVZ zouden gaan….. toen werden ze helemaal gek! Superveel dank voor het 4e elftal is uiteraard op zijn plaats: zij maakten deze onvergetelijk happening namelijk mogelijk! Toen de bus bij aankomst in Zevenhoven met allemaal fakkels en rookbommen binnengeleid werd, en de F1 óók nog een bos bloemen, patat en limonade kreeg, was het feest helemaal compleet. Onbetaalbare momenten en met elkaar mee te mogen maken, zowel voor het kind maar zeker ook als ouder!

Terugkijkend op het seizoen was het er eentje met vele hoogtepunten. De beker net aan verliezen was natuurlijk een teleurstelling maar dat is ruimschoots goed gemaakt. Met Luke als betrouwbare keeper en met Youri en Bent als sterke verdedigers hebben we slechts 14 tegengoals gekregen. Met Jack, Niels en Senn als handige middenvelders, met Chris als aanvallende krachtpatser en met Jordy en Eva als zeer nuttige en gedreven allrounders waren we een goed evenwichtig team. Voor de trainers/teamleiders Peter en Richard was het een groot genoegen de vele uurtjes van vrije tijd te spenderen aan dit stelletje ongeregeld . Trots!