Doelman De Groot wijst Zevenhoven 2 de weg

De tweede uitgave van de SV Zevenhoven ging afgelopen zaterdag op bezoek bij de nummer 1 van de ranglijst Soccer Boys. De ploeg uit Bleiswijk werd vorige week kampioen van de reserve tweede klasse B en dus konden de Zevenhovenaren hun borst nat maken. De selectie werd vandaag aangevuld met Jasmin Rasljanin. Zo stapte men met dertien spelers in de bus naar Bleiswijk. Het was rustig in de bus, veel spelers waren bezig met het de wedstrijd en luisterde wat muziek , legde een kaartje of lazen een krantje. Totdat de touringcar halverwege de reis de A12 op draaide en stil kwam te staan. In alle haast werd de tegenstander gebeld , dat er vertraging was ontstaan. Het leek dat de bus geen kant op kon, maar op dat moment pakte doelman de Groot het initiatief. Hij stapte uit de bus, liep de oprit van de snelweg op en begon het verkeer te regelen. Ook de politieagenten die inmiddels de opstopping bereikt hadden , waren blij dat ze doelman de Groot zagen staan. Ze vroegen hem nog wat tips hoe dat ze deze opstopping zo snel mogelijk ongedaan konden maken. Na een uitgebreide uitleg aan de agenten nam hij weer plaats in de bus en konden de Zevenhovenaren de weg naar Bleiswijk vervolgen. Daar kwam men net op tijd aan om nog een fatsoenlijke warming-up te doen en zich optimaal voor te bereiden op de wedstrijd tegen Soccer Boys.

150428-1

Om 12.00 uur werd er afgetrapt op het Bleiswijkse kunstgras. Meteen werd al duidelijk waarom de gastheren dit seizoen pas twee wedstrijden hadden verloren. Ze combineerden erop los en waren veel in balbezit, echter zeker in het begin van de wedstrijd beet Zevenhoven flink van zich af. Want ook de gasten verschenen een aantal keer voor het doel van de opponent. Na een kwartier het eerste hoogtepunt, de technisch zeer begaafde spits Martien Roeleveld nam de bal uit de lucht aan op de borst, draaide in één beweging open en pegelde het stuk leer uit de lucht op het doel van de tegenstander. Vanaf een meter of 25 stond de Bleiswijkse doelman aan de grond genageld, maar helaas voor Zevenhoven ging de bal net naast. Aan de andere kant was Soccer Boys ook al een aantal keer behoorlijk gevaarlijk geweest. Met name Luuk Brouwer had rechts achterin zijn handen vol aan de beweeglijke linker buitenspeler. Brouwer bleef echter goed overeind en haalde vandaag een ruime voldoende. Na een klein half uur spelen kon de bank van Zevenhoven dan toch opspringen. Weer was het Roeleveld die het overzicht bewaarde. Met links zette de tweebenige aanvaller de bal voor en op prachtige wijze knikte Pijpers met het hoofd de 0-1 tegen de touwen.

De voorsprong kon met wat vlieg- en kunstwerk worden vastgehouden en daar was eigenlijk maar één man verantwoordelijk voor. Hij was vandaag niet te kloppen, uiteraard gaat het over doelman Erik de Groot alias ‘Kippen Soep’. De centrale verdedigers Vis en Valstar speelden voor het eerst samen in het hart van de defensie, zij deden dit prima en ook zij haalden een ruime voldoende. De twee deden Mario Wouters snel vergeten. De captain stond met een blessure te vlaggen vandaag.

In de rust werden hier en daar wat complimenten uitgedeeld , maar werd ook even stil gestaan bij de gevaren en bedreigingen. In de tweede helft eigenlijk hetzelfde beeld als het eerste bedrijf. Soccer Boys viel aan , creëerde kansen maar vond telkens de controlerende middenvelder Luijben , verdedigers of doelman de Groot op hun weg. Zevenhoven hield de linies compact op elkaar en beperkte het speelveld tot een meter of 35/40. Na een uur spelen greep het duo Pistorius en Hilders in. Luijben werd naar de kant gehaald en Senad Rasljanin werd op het middenveld gebracht. Toen in de 70e minuut Jasmin Rasljanin met een fantastische steekpass Mitchel Pijpers weg stuurde veerde de bank opnieuw op. Pijpers bleef zeer kalm voor de keeper en schoof de 0-2 binnen.

Vanaf dat moment dingen de koppies van de gastheren hangen en leek Zevenhoven niet te kloppen. Waar eerder dit seizoen nog een 2-0 voorsprong in 8 minuten werd weg gegeven , hadden de rood-gelen daar nu van geleerd. Het hield het laatste kwartier de nummer 1 van de ranglijst prima van zich af. Na 95 minuten voetbal floot de jonge leidsman voor het einde en schreef Zevenhoven 2 weer een overwinning bij. Het is nu al sinds begin februari ongeslagen. 3 overwinningen en 5 gelijke spelen behaalden de Zevenhovenaren na de winterstop en daarmee verdient het een behoorlijk compliment. Alleen Schoonhoven bleek de afgelopen maanden te sterk.

Voor het seizoen werd door het bestuur van de club een doelstelling van 32 punten neer gelegd, vandaag raakte Zevenhoven 2 voor het eerst deze doelstelling aan, want het verzamelde inmiddels 33 punten uit 21 competitieduels. Complimenten!

150428-2

Met nog één wedstrijd te spelen kan er nog nacompetitie worden gerealiseerd. Er zal dan met grote cijfers gewonnen moeten worden van DCV en concurrenten VVOR en Schoonhoven moeten een gelijkspel overeenkomen. Wat er ook zal gebeuren, het seizoen lijkt inmiddels geslaagd. Het laatste treffen dus volgende week. Thuis ontvangt het DCV uit Krimpen aan de IJssel. Aftrap is om 11.30 uur en u bent uiteraard van harte welkom. We mogen vuurwerk verwachten gezien het feit dat Zevenhoven eerder dit seizoen met 5-0 een tik op de billen kreeg van DCV.

Opstelling Zevenhoven 2: De Groot; Brouwer, Valstar, Vis, Van den Broek; Luijben (’60 S. Rasljanin), De Boer, J. Rasljanin (’75 Fransen); Van Blaaderen, Roeleveld, Pijpers.

’30 0-1 Pijpers
’70 0-2 Pijpers