De officiƫle website van

Bestuursbesluit betreffende alcohol in en rond de kleedkamers

Vanaf heden is het niet meer toegestaan om alcohol te nuttigen in of rond de kleedkamers.

Zoals een ieder weet is het nuttigen van alcoholhoudende dranken sinds 1 januari toegestaan voor personen van 18 jaar of ouder. De bestuursleden en de barmedewerkers binnen onze vereniging hebben de verantwoordelijkheid om er op toe te zien dat deze wet op ons sportcomplex niet overtreden wordt.

Tot op heden lieten wij het toe dat er in onze kleedkamers door de seniorenteams na afloop van de wedstrijd of training alcohol genuttigd werd. Wij kunnen echter niet garant staan dat iedereen in de kleedkamer ouder is dan 18 jaar, omdat wij daar niet direct toezicht op hebben. Om deze reden is het op grond van de horeca- en drankenwet verboden om alcohol te nuttigen in de kleedkamer. Op een geconstateerde overtreding door waarnemers van de gemeente staat een boete van maar liefst 1200 euro. Wanneer er herhaaldelijk overtredingen geconstateerd worden op de drank- en horecawet kan uiteindelijk zelfs onze vergunning ingetrokken worden.

Andere verenigingen hebben met dezelfde wetgeving te maken. Hierbij daarom het vriendelijke doch dringende verzoek om ook geen alcohol mee te nemen naar de sportcomplexen van de tegenstanders, omdat je hier de verenigingen enorm mee kunt duperen.