Zevenhovense Golden Oldies presteren goed!

Op zaterdag 25 oktober j.l. stond op de site van HSV, De Hoef vermeld dat om 16.00 uur het team van HSV’69 VR35+1 een oefenpartij zou spelen tegen SV Zevenhoven DA1 onder leiding van Jan Willem van Rossum.

Voor de duidelijkheid, het betrof niet het 1e damesteam maar het Golden Oldies team van SVZ waarvan de gemiddelde leeftijd RUIM boven de 36 jaar is.

2014-10-25-15.02.27
foto van de techniekbespreking in de SVZ kantine

Al wekenlang werd er elke maandag getraind onder leiding van Giel van Rijn. De 9 dames wilden topfit zijn voor de strijd tegen HSV. Zaterdagmiddag werd er in de kantine van SVZ verzameld en tijdens een bakkie leut de techniek nog even doorgesproken. De Koninklijke Beuk bus stond al op ons te wachten en een mooie groepfoto werd door de chauffeur van ons gemaakt.

2014-10-25-15.08.18
foto van de Golden Oldies in de Koninklijke bus naar De Hoef

Bij HSV werden we vriendelijk ontvangen en we zagen de thuisclub hun angst inslikken bij het zien van onze grijze koppies/buikjes. In de kleedkamer lagen de SVZ tenues al klaar en na een prachtige boswandeling kwamen we op veld 1 aan. Na een warming up kreeg de pers nog even de tijd om enkele elftalfoto’s te schieten waarna de wedstrijd aanving.

foto van de Golden Oldies voor de wedstrijd

Er werd 2x 25 minuten gespeeld op de helft van een wedstrijdveld. Het was fijn dat er 2 gastspeelsters waren. Zowel Gerda als Saskia, beiden geblesseerd, konden het toch niet laten even mee te spelen. De ruststand was 0-0 waarbij gemeld moet worden dat SVZ diverse kansen had maar helaas niet afmaakte. Onze verdediging zat prima in elkaar en met Tineke als laatste vrouw en Patricia op doel wisten we de aanvallen van HSV te torpederen.

Inmiddels was er veel publiek langs de lijn maar ook op de aangrenzende weg aangekomen. Het thuispubliek wist het zeker: HSV zou winnen! Het was echter Mariska die als eerste het doelnet wist te laten bollen. Helaas maakte HSV hierna gelijk, maar door een prachtige goal van Saskia en later wederom een knal van Mariska wonnen de Golden Oldies uit Zevenhoven uiteindelijk met 3-1 van HSV.

SAM_4568
foto van de Golden Oldies na de wedstrijd: vlnr: staand: Nadine, Gerda, Diana, Simone, zittend: Saskia, Tineke, Tiny en Truus, op de voorgrond: Patricia en Mariska.

Het was een fantastische wedstrijd, alle speelsters hadden heerlijk gevoetbald en blessures bleven uit. Ook de scheidsrechter had een gemakkelijke wedstrijd. HSV werd natuurlijk uitgenodigd voor een return. Na een heerlijke versnapering in de kantine vertrokken de Golden Oldies weer naar SVZ alwaar op maandag 3 november om 20.00 uur weer gestart gaat worden met de 2-wekelijkse training. Heb je vroeger ook gevoetbald of lijkt het je leuk om (weer) te gaan trainen/voetballen? Voor meer informatie kan je terecht bij: Truus van Tol: 06 49680051.