Zevenhoven verrast opnieuw

De eclatante 6-1 overwinning van vorige week tegen Odysseus bleek geen eendagsvlieg voor Zevenhoven, vanmiddag klopte het in Aalsmeer de gelijknamige tegenstander met liefst 0-4.

Complimenten zijn dan ook op zijn plaats voor coach Dennis van den Ing, hij heeft in korte tijd veel veranderingen toe moeten passen en die pakken tot nog toe heel goed uit. Gevreesd werd voor een bijzonder moeilijk jaar, maar als de ploeg deze opgaande lijn weet vast te houden is het voor elke tegenstander een zeer moeilijk te kloppen team. In ieder geval zit een mooie eindklassering er sowieso in.

Michiel Polman is door Van den Ing op de rechtsback geposteerd en Polman kan terugzien op twee goede wedstrijden. Datzelfde geldt voor Thijs Noordsij, de van Altior afkomstige speler doet het vooralsnog fantastisch op de linksback plaats. Met de ervaren spelers Koen Aartman en Frank Koelewijn als centraal verdedigingsduo en goalie Martijn Brouwer zit het achterin wel snor.

Op het middenveld is Coen Ravesloot een openbaring, hij is door Van den Ing aan de rechterkant gezet en de jonge speler, afkomstig van Nicolaas Boys, speelde tegen Aalsmeer een puike partij. Zijn afgemeten voorzet die de openingsgoal opleverde getuigde van inzicht en gevoel. Aan de linkerkant speelt de ervaren rot Roland Verlaan die voor balans en rust op het middenveld zorgt. Bob Annegarn fungeert als stofzuiger en doet dat bijzonder goed.

Voorin is Pieter-Koen van der Plas ook al een openbaring, hij zoekt steeds de diepte en de laatste man op en creëert daarmee ruimte voor Marco Pellegrom en Ivo van der Vlugt. Beide spelers zijn gedreven en maakten de laatste twee wedstrijden optimaal gebruik van de hun geboden ruimten.

Voor rust had de ploeg het duel al kunnen beslissen, maar bleef het bij die ene fraaie goal van Ivo van der Vlugt, die een afgemeten voorzet van Coen Ravesloot achter Ray Smidt kopte: 0-1. De tweede helft kreeg Zevenhoven het moeilijk, had het een keer geluk dat Calvin Koster voor open doel faalde, maar sloeg het daarna binnen vier minuten via Marco Pellegrom (2x) en Pieter-Koen van der Plas keihard toe: 0-4.

Natuurlijk maakt één zwaluw nog geen zomer en natuurlijk is de selectie (erg) smal, maar als Van der Ing een beetje geluk heeft dat zijn spelers blessure- en schorsing vrij blijven, moet hij in staat worden geacht om van Zevenhoven een stabiele tweede klasser te maken.

Opstelling Zevenhoven: Martijn Brouwer; Michiel Polman, Koen Aartman, Frank Koelewijn, Thijs Noordsij; Coen Ravesloot (70. Tom van Vliet), Bob Annegarn, Pieter-Koen van der Plas, Roland Verlaan; Marco Pellegrom (85. Danilo Boon), Ivo van der Vlugt

Bron: www.rtvlokaal.nl