De officiƫle website van

Zevenhoven verliest topper van Veensche Boys

Zevenhoven heeft het duel tegen het eveneens ongeslagen Veensche Boys, beide ploegen wonnen haar eerste twee wedstrijden, kansloos verloren: 1-4.

Coach Dennis van den Ing: “Veensche Boys zat er van meet af aan boven op, oogde feller dan ons en zette overal veel druk op de bal. Wij hadden het daar gewoon heel erg moeilijk mee.”

Een goal kon dan ook niet uitblijven, in de eerste minuut moest Martijn Brouwer al handelend optreden bij een inzet van Robin van den Brom, maar ook hij was na een half uur kansloos op een prachtige kopbal van Guus Verhoef: 0-1. Vlak voor rust hield Tom van Vliet invaller Ferdi van de Pol in het strafschopgebied aan zijn shirt vast, Robin van den Brom verzilverde de penalty feilloos: 0-2.

In de rust gooide Van der Ing een en ander om in zijn team en kreeg het zowaar in het begin van de tweede helft vat op het spel van haar tegenstander. De tactiek bleek na tien minuten niets meer waard omdat Tom van Vliet zijn tweede gele kaart kreeg te incasseren en dus met rood kon inrukken. Nog even gloorde er hoop toen Zevenhoven meende een penalty te mogen claimen, de referee zag in de buiteling van Pieter Koen van der Plas echter een schwalbe en trakteerde de spits op geel.

Daarna was het verzet gebroken en scoorde Ferdi van de Pol de 0-3, overigens zat daar wel een buitenspelluchtje aan, maar de twijfelende referee keurde de goal wel goed. Roy Beukers leek de eindstand op het scorebord te schieten: 0-4, maar in blessuretijd kopte Ivo van der Vlugt de eretreffer nog binnen: 1-4.

“De jongens hebben hard gewerkt en zijn als collectief niet door het ijs gezakt. Onze tegenstander was gewoon beter en dat moet je accepteren. Jammer van de rode kaart, dat gebeurde op een moment dat we duidelijk beter in de wedstrijd kwamen”, aldus Van den Ing.

Bron: www.rtvlokaal.nl