Zevenhoven onderuit tegen Floreant

Zevenhoven heeft de uitwedstrijd tegen Floreant met 5-3 verloren. In de eerste helft was het de ploeg van Snatersen die de wedstrijd domineerde en het positiespel van Floreant goed wist te ontregelen. Na een half uur spelen kwam Zevenhoven dan ook dik verdiend op voorsprong. Ruben Plaisier rondde een prima voorzet van Berry Peters beheerst af in de verre hoek. Zevenhoven leek de eerste helft rustig uit te kunnen spelen, maar vanuit het niets belandde een voorzet vanaf rechts bij de spits, die doeltreffend wist uit te halen. Nog geen minuut later kreeg aanvaller Monissen een niet te missen kans door de SVZ verdediging aangeboden, die hij dankbaar aannam en met een knappe lob verschalkte hij de prima keepende Jordy Aartman.

In een beduidend mindere tweede helft met kansen over en weer, was het toch Zevenhoven die als eerste scoorde. Het was de inmiddels naar voren gedirigeerde Albert van Dieyen die vanuit een verre inworp voor de 2-2 zorgde.
Floreant maakte kort hierna zowel de 3-2 als de 4-2 waardoor het duel beslist leek. Echter was het opnieuw Albert van Dieyen die doeltreffend was, ditmaal vanuit een goede vrije trap van Wesley Fransen. Door de 4-3 werd de spanning terug in de wedstrijd gebracht, maar tot echte grote kansen kwam de Zevenhovense formatie niet meer. In de absolute slotfase maakten de Boskopers nog één treffer uit een afgeslagen corner van Zevenhoven, waardoor de eindstand op 5-3 kwam te staan.

Een uitslag die niet geheel voldeed aan het spelbeeld, zeker niet wat betreft de eerste helft. Maar zoals vaker in wedstrijden tegen de top 6 (NSV’46, Aarlanderveen & Floreant) dit kalenderjaar ontvangt Zevenhoven de complimenten en de tegenstander de punten.

Zaterdag komt Kamerik op bezoek, een ploeg die een gelijk aantal punten heeft als Zevenhoven, met een wedstrijd minder gespeeld. De confrontatie tussen de twee teams eindigde eerder in het seizoen in 1-2 in het voordeel van SVZ.

Opstelling Zevenhoven: Jordy Aartman; Bart v/d Broek (66. Joey Koperberg), Albert van Dieyen, Nick Vis, Berry Peters; Wesley Fransen ©, Raymond Wens, Daan Brouwer; Robin Leliveld, Leon Kampman, Ruben Plaisier