Zevenhoven JO19 doet goede zaken in Driebruggen

Zaterdag stond de uitwedstrijd tegen WDS op het programma. Met een goed gevoel na twee overwinningen en met 15 spelers werd afgereisd richting Driebruggen, een ongekende weelde.
Om half 3 werd er afgetrapt op een slechte grasmat, waarbij de weergoden ook niet echt meewerkten en het gaande de wedstrijd alleen maar gladder werd op het veld.
De tegenstander had een matige reeks achter de rug met 10 tegendoelpunten in de laatste twee wedstrijden. Het strijdplan was om een snelle goal te forceren om zo een mentale tik uit te delen.
Vanaf de aftrap werd er fel op de bal gespeeld. WDS had moeite om eruit te komen en wat besproken was lukte. Een voorzet werd rand 16 doorgekopt door Wessel, waarna Max zich knap vrij speelde en oog in oog met de keeper deze kansloos liet. De voorsprong was een feit.
De buitenspelers werden goed gebruikt en waren telkenmale een plaag voor de verdediging van WDS. Helaas moest Yoeri er al snel af met een hamstringblessure, waarna Nick vanaf de rechterkant ging spelen en Stan erin kwam op het middenveld. Een opening over rechts leidde de 0-2 in, wederom afgerond door Max.
Gaandeweg gooide WDS meer fysieke arbeid in de strijd en werd het er niet leuker op. Vervelende overtredingen, de scheidsrechter kwam ogen te kort. Robin was het slachtoffer met een flinke poffer op z’n neus en kon gaan douchen, maar gelukkig voor Zevenhoven was de bank goed bezet. Zo ga je met 15 man op pad en ben je voor rust al 2 man kwijt!
Maar terug naar de wedstrijd, of het nu kwam door onderschatting na de vlotte voorsprong, maar men liet de tegenstander terug in de wedstrijd komen, 1-2. Dit was tevens de ruststand.
Na rust kwamen Robert en Mick in het veld, ging Nick in de spits, Robert erachter en Wessel vanaf rechts, Mick nam de plek van Yannick over.
Devies: koppie er bijhouden en niet meegaan in de fysiek strijd van de tegenstander.
Zevenhoven bleef voetballen en een prachtige aanval over meerder schijven, goede loopacties en een individuele actie van Nick, stelde Robert in staat om de 1-3 binnen te tikken.
Zevenhoven bleef domineren en de 1-4 van Nick was een logisch gevolg. WDS probeerde wel maar het werd zelden echt gevaarlijk. Via een zondagsschot werd de achterstand wat dragelijker voor hen, maar het eindschot was voor Zevenhoven. Stan was zaterdag een aantal keren heel dicht bij een goal, miste twee opgelegde kansen, maar de afronding van kans drie was er één om in te lijsten. Vrijgespeeld door Nick verschalkte hij de keeper met een mooi stiffie. Eindstand 2-5.
Scoreverloop: 0-1 en 0-2 Max, 1-2, 1-3 Robert, 1-4 Nick, 2-4, 2-5 Stan.
Volgende week wacht thuis de koploper Alphia, een interessante wedstrijd. Een mooie graadmeter om te kijken waar de ploeg staat.
Aftrap om 11 uur aan de Stationsweg.

De schrijvende grensjager.