De officiƫle website van

Zevenhoven eervol ten onder

Zevenhoven heeft een prima wedstrijd gespeeld tegen koploper Argon, lange tijd leek er zelfs uitzicht op een goed resultaat, maar uiteindelijk verliet het Mijdrecht met lege handen: 2-1.

Zevenhoven moest het tegen Argon zonder Koen Aartman (drie weken afwezig) en de geblesseerde Roland Verlaan doen. Menig supporter keek als een berg op tegen de Mijdrechtse tegenstander, maar niet de elf van coach Dennis van den Ing, die zijn team van meet af aan geconcentreerd en onbevangen Argon tegemoet zag treden.

De eerste plaagstootjes deelden de Zevenhovenaren uit, de volgende twee waren voor Argon (Epitace Kraemer), echt doelrijpe kansen leverden dat echter niet op. Het verloop van de eerste helft was, door de vele blessures, gewoonweg rommelig te noemen, mede ook door de soms lankmoedige instelling van Argon. Die instelling werd de ploeg in de 34e minuut fataal, een misverstand tussen Wilco Krimp en doelman Donny Kool werd door Pieter-Koen van der Plas koelbloedig afgestraft: 0-1. Vier minuten later was de sensatie bijna compleet, maar Argon verdediger Dennis Filippo redde bij een inzet van Ivo van der Vlugt op de doellijn.

De tweede helft tapte Argon duidelijk uit een ander vaatje en kreeg Zevenhoven het bijzonder zwaar. Na drie minuten moest Martijn Brouwer dan ook al handelend optreden bij een inzet van Epitace Kraemer, maar luttele minuten later moest hij toch capituleren na een geweldige pegel van Riad Lilipaly, die de bal op maat kreeg toegeschoven van Soner Gedik: 1-1.

Pas na twintig minuten wist Zevenhoven zich onder de druk vandaan te spelen en was het zeer kansrijk bij een kopbal van Ivo van der Vlugt, de lange en kopsterke spits zag zijn inzet rakelings naast het heiligdom van goalie Donny Kool vliegen. Argon reageerde als door een adder gebeten, zo schoot invaller Ian van Otterlo in kansrijke positie voorlangs en stopte Martijn Brouwer even later op sublieme wijze een inzet van Lorenzo Zorn.

Het dappere Zevenhoven vocht verbeten terug en ruim een kwartier voor tijd nam het uit een scrimmage weer brutaal de leiding, tenminste dat dacht vriend en vijand, zeker omdat scheidsrechter O ‘Neil, die bovenop de situatie stond, naar de midden wees en er ook niet werd gevlagd. Een tel later kwam O’Neil echter terug op zijn beslissing en keurde hij de goal tot ontzetting van heel Zevenhoven alsnog af. “Wegens buitenspel”, aldus de arbiter na afloop.

Dat is nu eenmaal het geluk van een koploper en het arme Zevenhoven ging tien minuten voor het einde zelfs helemaal onderuit. Een vrij trap van Jesper Werkhoven werd door spits Bas Pel diagonaal schitterend langs Brouwer gekopt: 2-1. Het bleef tot het slot spannend, zeker omdat O’Neal er nog een slordige acht minuten bijtrok, gescoord werd er echter niet meer. Over de gehele wedstrijd genomen had een gelijkspel de juiste verhouding geweest, maar daar maalde men in Mijdrecht niet om, men was verschrikkelijk blij met de zwaar bevochten zege, terecht of niet!

Bron: www.rtvlokaal.nl