Zevenhoven B1 begint bekercompetitie met nederlaag

Ook voor de B1 stond afgelopen zaterdag de 1e wedstrijd van het nieuwe seizoen op het programma, thuis tegen Nieuwkoop B2. Voor dit seizoen is de B ingedeeld in de 4e klasse. Voor een groot deel bestaat de B dit seizoen uit de C groep van afgelopen seizoen. Van de “oude” B zijn Kyle en Connor gebleven en is Mick teruggekeerd op het voetbalveld.
Zaterdag dus tegen de buren uit Nieuwkoop, altijd lastig daar zij over een grotere kweekvijver beschikken als Zevenhoven.

We waren nog niet helemaal compleet maar desalniettemin stond er 11 man aan de aftrap. In de beginfase gebeurde er niet veel en was het van beide kanten een beetje de kat uit de boom kijken. Met een beetje mazzel kwam Nieuwkoop aan 2 doelpunten waar wij een aantal goede kansen konden noteren maar het gaat uiteraard om de doelpunten. Ruststand 0-2.
In de rust de jongens gecomplimenteerd om het goede spel en dat, dat wel in een doelpunt moest resulteren.
Na rust ging Zevenhoven op zoek naar de aansluittreffer. Na een mooie dieptepass van Robin op Merijn, ronde de laatste bekwaam af, 1-2. Meer kansen volgden voor Zevenhoven, maar zoals wel vaker viel de treffer aan de andere kant,1-3.
Toch liet de B het er niet bij zitten en bleef zoeken naar een treffer. Nu was het Jelle die Merijn perfect vrij speelde in de diepte, 2-3. Er hing meer in de lucht, maar jammer genoeg voor Zevenhoven was het Nieuwkoop die via 2 vlijmscherpe counters de eindstand van 2-5 op bepaalde.
Al met al een leuke wedstrijd om naar te kijken met bij vlagen prima spel en het moet eerlijk gezegd, slim uitgespeeld door Nieuwkoop.
Volgende week gaan we op bezoek bij ARC.

Opstelling: Connor v Heertum, Jelle vd Kooij, Robin v Mever, Florian Koenders, Ramon Könst, Mike Erkelens (Brendan v Heertum), Merijn v Tol, Mick de Bruin, Kyle Hassing, Michael Bierhuis (Mike Erkelens), Martim Splinter