Zevenhoven 2 in spannende derby voorbij ARC

Het 2e elftal van Zevenhoven ging zaterdag 25 oktober op visite bij buurman ARC. De Alphenaren verzamelden voorafgaand aan het duel 7 punten en stond daarmee net onder Zevenhoven met 9 punten. 9 punten die de ploeg in de laatste 3 wedstrijden bij elkaar sprokkelden. Neptunus, Schoonhoven en BVCB werden aan de zegekar gebonden, dus met enig vertrouwen gingen de rood-gelen op pad.

In de eerste fase had de tegenstander uit Alphen aan den Rijn de overhand. De bal ging snel rond op het vochtige kunstgrasveld en met name vanuit de zijkanten werd ARC een aantal keer gevaarlijk. Ook Zevenhoven deelde op haar beurt wat speldenprikjes uit , het werd niet echt gevaarlijk met 100% mogelijkheden, het strandde vaak in de eind pass. Net op het moment dat de ploeg van Ludo Pistorius grip op het spel leek te krijgen, produceerde ARC een afdraaiende voorzet vanaf de linkerkant. Deze werd als gevaarlijk ingeschat door Rasljanin die met het hoofd de bal tot corner probeerde te verwerken, helaas kwam de bal tussen de palen achter keeper De Groot terecht, waardoor Zevenhoven vroeg in de wedstrijd tegen een 1-0 achterstand aankeek.

Maar zoals het team dit jaar al vaker liet zien beschikt het over de rust en het vertrouwen om een wedstrijd om te kunnen draaien. De rug werd gerecht en waar ARC wat terug getrokken ging spelen, pakte Zevenhoven gretig de ruimte die het kreeg. De ploeg was wat meer in balbezit, ging duels winnen op het compacte middenveld en kreeg de overhand rond de middenlijn. Niet veel later kreeg Rijneker zijn eerste schotkans en liep hij 10 minuten later door de verdediging van de Alphenaren heen en rondde koeltjes af : 1-1.

De tweede helft ging Zevenhoven verder met waar het gebleven was. Al snel een dubbele wissel waarbij Mitchel Pijpers en Jeffrey Bosman het veld verlieten en Luijben en Boon hun plaatsen in namen. Danilo Boon zorgde voor nieuw elan voorin de ploeg en Erik Luijben bracht rust op het middenveld, met name verdedigend gezien werd de balans rond de middenlijn op deze manier verder ontwikkeld. Rijneker schoof een linie door naar de voorhoede en betaalde zijn trainer een kwartier voor tijd met het wisselgeld. Vanuit de punt 16 meter probeerde hij een doelkans te creëren , maar na wat draaien en keren kwam hij uit met zijn rug naar de goal, en met een fraaie omhaal over de keeper heen zette hij Zevenhoven op voorsprong : 1-2.

ARC dat een centrale verdediger in de punt van de aanval posteerde ging de laatste 15 minuten alles of niets spelen en er moet gezegd worden , dat leverde wat hachelijke situaties op voor de Zevenhoven goalie. De laatste wissel werd gebruikt om ook tactisch gezien het laatste gedeelte van de wedstrijd door te komen. De goed spelende Wesley Fransen werd vervangen door Luuk Brouwer. Op dat moment gooide Zevenhoven de deur achterin op slot met Valstar, Roeleveld en Wouters centraal in de verdediging. Een compliment moet gemaakt worden wat betreft de instelling van het team. Na ruim 90 minuten floot de goed leidende scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd.

Wederom een driepunter van Zevenhoven wat zich in de subtop is gaan nestelen en nu 4 overwinningen op rij heeft geboekt. Aanstaande zaterdag komt het Zoetermeerse DSO naar de stationsweg in Zevenhoven. Bij winst kan Zevenhoven op plek 3 terecht komen, een plek die aan het einde van de rit waarschijnlijk nacompetitie voor promotie naar de 1e klasse op kan leveren. De aftrap zaterdag is om 11.30 uur en u bent uiteraard van harte welkom.

Opstelling SV Zevenhoven 2: Erik de Groot; Joost Valstar, Mario Wouters ©, Martien Roeleveld, Senad Rasljanin; Luke van de Broek, Wesley Fransen (’80 Luuk Brouwer), Jesper Rijneker; Jeffrey Bosman (’55 Erik Luijben), Mitchel Pijpers (’55 Danilo Boon), Berry Peters