Zegereeks Zevenhoven 2 beëindigd in Rotterdam bij VVOR

Na een prachtige reeks van vijf overwinningen op rij , liep Zevenhoven 2 vandaag averij op. In Rotterdam werden de rood-gelen op een 2-1 nederlaag getrakteerd door de plaatselijke Voetbal Vereniging Oost Rotterdam, ofwel VVOR. De strijd tussen de nummers 2 en 3 van de ranglijst in de reserve tweede klasse, onder een heerlijk najaarszonnetje was leuk om te zien en had eigenlijk geen verliezer verdient.

Voor het eerst dit seizoen leek het zo dat er echt rekening gehouden werd met de opponent. Aan het begin van de wedstrijd waren de intenties van de ploeg van Trainer/Coach Ludo Pistorius direct zichtbaar. Zevenhoven hield het veld heel erg compact en liet weten geen enkele behoefte te hebben de bal te veroveren op de helft van de tegenstander. Vanuit een gesloten organisatie werd geprobeerd VVOR in de val te lokken, om vervolgens vanuit de omschakeling met veel ruimte in de voorhoede tot voetballen te komen. Met Rasljanin die de nummer 10 van de tegenstander het leven zuur maakte leek dit in de eerste helft ook de gepaste tactiek, aangezien VVOR gevaarlijk werd met kleine plaagstootjes, terwijl Zevenhoven niet veel, maar wel de grootste kansen kreeg.

Na ongeveer 35 minuten op de klok , werd een vrije trap toegekend aan Zevenhoven. Op ongeveer 25 a 30 meter van het doel lag de bal ideaal voor een linksbenige speler. Danilo Boon en Berry Peters verzamelden zich bij het stuk leer. Uiteindelijk was het Boon die trapte. Met een goede krul en de Rotterdamse keeper die niet helemaal vrijuit ging zette hij de gasten op voorsprong : 0-1. Zevenhoven aan de leiding en virtueel op plek 2. Pal voor rust de grootste kans om de score te verdubbelen. Edo de Zwaan werd in de diepte weggestuurd door Peters, ging alleen op de doelman van VVOR af, maar speelde de bal net te ver voor zich uit, zodat de ruststand van 0-1 op het bord bleef staan.

Al met al zal Pistorius niet veel te klagen hebben gehad in de rust. Vooral de voorhoede met Boon, Peters en De Zwaan speelden in hun taak. Ze waren geduldig en bij de ballen die ze kregen , waren ze vlijmscherp. Zoals gewoonlijk hielden sterkhouders als Vis, Roeleveld en Fransen de deur op slot en ook Valstar was op geen foutje te betrappen. De 27-jarige Alphenaar hield aanvoerder Wouters uit de basis en speelde foutloos. Omdat ook Sander de Boer zijn matige invalbeurt van vorige week wegpoetste met een goede eerste helft vandaag, zal de sfeer goed zijn geweest tijdens de thee.

Na 10 minuten in de tweede helft werd er tactisch gewisseld vanaf de zijkant. Rechterverdediger Luuk Brouwer en doelpuntenmaker Boon werden eraf gehaald en Van den Broek en Rijneker werden gebracht. Met twee spitsen werd het laatste half uur in gegaan. Op deze manier wilde Zevenhoven de opkomende backs van VVOR bestrijden, die steeds dieper kwamen te voetballen. Ook aanvallend werd het zodoende wat gemakkelijker een bal vast te houden en de rust in de ploeg te houden. Toch drong VVOR aan, driftig op zoek naar de gelijkmaker. Waar Zevenhoven aan de ene kant via De Zwaan en Peters een levensgrote kans verprutste , kwam het aan de andere kant in zwaar weer terecht. Een struikelpartij van de VVOR aanvaller , een hoop geschreeuw van het Rotterdamse publiek en een scheidsrechter die vanuit de middencirkel een penalty kon beoordelen. Keeper De Groot ging naar de goede hoek, maar de 11 meter trap werd goed ingeschoten : 1-1.

DSC_0130

Laatste wissel voor de uitploeg: Wouters voor De Boer. Waar de gasten een punt mee hadden moeten nemen uit Rotterdam, kreeg het ook nog het deksel op de neus. Een schot van buiten de 16 meter hobbelde het doel in: 2-1. In de laatste 5 minuten waren er 3 blessurebehandelingen bij de tegenstander en werd door VVOR vakkundig het tempo uit de wedstrijd gehaald. Uiteindelijk blies de leidsman voor de laatste keer en kwam er een einde aan de zegereeks van Zevenhoven. Toch moeten we de ploeg complimenten geven want iedereen zat stuk, er was gevochten voor elke vierkante meter, alleen de efficiëntie ontbrak vandaag helaas. Het spel aan de bal van de laatste weken geeft veel vertrouwen voor de toekomst. Zevenhoven geeft een plekje prijs op de ranglijst. Komende zaterdag is de ploeg vrij en over twee weken komt Floreant uit Boskoop op bezoek. We zien u graag weer op zaterdag 22 november, aftrap : 11.30 uur.

Opstelling Zevenhoven: De Groot; Brouwer (’55 B. van den Broek), Valstar, Roeleveld ©, Vis; Rasljanin, Fransen, De Boer (’75 Wouters); Peters, De Zwaan, Boon (’55 Rijneker)