Verslag Zevenhoven JO19-1 – Gouda JO19-1

Zevenhoven JO19-1 heeft de goede reeks van de afgelopen weken tegen Gouda voortgezet. Voor de zevende(!) keer op rij heeft het team van trainers Pieter Verkerk en Peter de Kruijf niet verloren en deze week werd er ogenschijnlijk makkelijk gewonnen: 3-0.

Na het 2-2 gelijkspel tegen titelfavoriet TAVV JO19-1 vorige week wilden de jongens van JO19-1 deze week de drie punten nu weer in Zevenhoven houden. De selectie was helaas niet helemaal compleet. Kjell Holt en Kyle Hassing ontbraken, terwijl Yannick Voogt ziek op de bank zat. Gelukkig staan de jongens uit de JO17-1 vaak voor de JO19-1 klaar om in te vallen. Vorige week was Nick Mooren heel erg belangrijk voor het team, en deze week was hij alweer bereid om aan te sluiten. Ook Max Koot sloot aan vanuit het jongere team. Zo zaten er toch weer 3 mensen op de bank en kon de wedstrijd met genoeg mensen in het veld beginnen. Om 12:00 uur ging het fluitje van de scheidsrechter en kon de wedstrijd starten.

Beide teams begonnen redelijk sterk aan de wedstrijd. Zevenhoven stond bij vlagen heel goed te voetballen, terwijl het beweeglijke Gouda vooral voorin gevaarlijk was. De eerste grote kansen waren voor Zevenhoven. Merijn van Tol en Nick Mooren waren een nachtmerrie voor de verdediging van Gouda. Gouda verkeek zich een paar keer lelijk op lange ballen van achteruit en Merijn prikte hieruit een paar keer één-op-één naast. Even later was het wel raak. Na een scrimmage in de 16 pakte Merijn de bal op en ging op de rand van het 16-metergebied aan de wandel. Hij kapte weg van een Goudse verdediger, werd gehaakt en de scheidsrechter wees naar de stip. Merijn eiste zelf de bal op, en terecht ook. Hij schoot de penalty onberispelijk buiten het bereik van de keeper binnen: 1-0. Hierna ging het hard. Zevenhoven kreeg meer en meer kansen, voornamelijk omdat de verdediging van Gouda zich bleef verkijken op lange ballen op de spitsen. Ook het combinatievoetbal van tussen Merijn op links, Nick op rechts en gelegenheidsspits Thijs de Groot vormde een groot gevaar. De 2-0 hing in de lucht. Voor dat gebeurde kreeg Zevenhoven nog wel een kleine tegenslag. Na een optelsom van kleine overtredinkjes kreeg Mick de Bruin geel en moest Zevenhoven 10 minuten lang verder met 10 man. Dit had echter geen effect op Zevenhoven. Zoals in de voorgaande weken toonden de jongens zich mentaal heel erg sterk en gingen ze vrolijk door met aanvallen. Robin van Mever zwaaide een vrije trap rond de middenlijn de 16 in, waar een Goudse verdediger de bal op zijn borst wilde aannemen. De bal sprong omhoog en Nick Mooren karate-trapte de bal strak de kruising in: 2-0. Hierna merkte je dat Gouda de koppies een beetje liet hangen. Mick de Bruin mocht na 10 minuten het veld weer in, en hij revancheerde zich direct voetballend. Hij onderschepte een bal op het middenveld, keek even op en zette Nick met een strakke dieptepass één-op-één. Nick hield goed het overzicht en legde de bal breed op de opkomende Merijn, die de bal simpel intikte: 3-0. Even later ging het rustsignaal en konden de mannen van Pieter en Peter met een gerust hart de kleedkamer in.

In de tweede helft veranderde het spelbeeld. Voor de Zevenhovenaren was het zaak om geen tegendoelpunten meer te krijgen, dus werd de bus geparkeerd. Het was vooral Gouda die het spel probeerde te maken, terwijl Zevenhoven meer aan het counteren was. Meerdere malen werd een veelbelovende aanval afgestopt door het goed-spelende duo achterin, Robin van Mever en Florian Koenders. Ook heeft Connor van Heertum nog een aantal keren spectaculair een bal uit het doel weten te houden, waarmee hij zijn uitstekende vorm van de afgelopen weken doorzet. Het spelbeeld bleef de hele 2de helft hetzelfde, met fel voetbal van beide kanten. Soms ging dat een beetje ver. Een middenvelder van Gouda zette een tweebenige tackle in op de enkels van Robin, waar hij van de scheidsrechter geel voor kreeg. De mening langs de kant was dat deze gele kaart wel een rood randje had. In de laatste minuut was er nog een gele kaart, deze was wel weer voor een Zevenhovenaar. Brendan van Heertum ontving een gele prent voor natrappen, maar hij hoefde zijn straf niet lang uit te zitten aangezien de scheidsrechter het 2 minuten later wel mooi vond geweest en drie keer op zijn fluitje blies. Al met al een verdiende overwinning voor Zevenhoven, die met deze overwinning op gelijke hoogte komt met nummer 3 Floreant. Op doelsaldo staat de JO19-1 nog wel vierde, maar het verschil met de nummer 1 Nicolaas Boys en 2 TAVV is nog wel maar respectievelijk 4 en 1 punten. Volgende week staat er nog een thuiswedstrijd te wachten, dit keer tegen Siveo ‘60 JO19-1. Het is zaak voor de Zevenhovenaren om deze goede ongeslagen reeks door te zetten tegen de nummer 5 Siveo, die met een wedstrijd minder 3 punten achter staan.