Verslag Sterren Team 3 – De Jodan Boys

Om 15:00 uur op het sportpark aan de stationsweg was er weer een wedstrijd van Team 3. Dus het bekende tafereel speelt zich weer of in het dorp. Drukke verkeersaders zoals de Dorpsstraat en de Hertog Albrechtstraat slippen dicht, auto’s die lukraak in de berm geparkeerd worden, alle parkeer plaatsten over vol en een verkeersregelaar die aan de bar zit. Vroeg voor het startsignaal is het dorp al op de been richting veld 2 om het ” Sterren team 3″ te kunnen bewonderen. Het doel van de middag is de eerste competitie wedstrijd van het seizoen winnend af te sluiten en het publiek de eerste onvergetelijke voetbal middag van het seizoen voor te schotelen.
De 11 sterren die vandaag starten zijn: Zanoune,- Scooter, Roberto, Haaf, Bolle,- Basso, Koning Taffie, Pascal (C),- Super Mario, Bundy, Harrie
De handtekeningen uitdelende wissels waren: Robinho en Tije.

De Jodan Boys starten met een geweldig offensief! 4 spitsen, bijsluitende middenvelders en volop druk op de opbouw. Maar wat men natuurlijk nog niet wist is dat Team 3 zich versterkt heeft met de enige echte “Haaf”. Het duurde een minuut of 6,5 voordat we Haaf in stelling gebracht hadden maar toen kwam er ook meteen een loepzuivere diepte pass achter de verdediging van onze opponent. Met grote ogen stonden ze te kijken, dit hadden ze werkelijk nog nooit gezien! Deze overweldigende bal bracht hun verdediging zo in verlegenheid dat ze mensen terug haalde naar achteren en het druk zetten lieten voor wat het was. Dat was het sein om het van de week uitvoering getrainde tikkie-takkie voetbal te gaan spelen. De bal ging in hoog tempo van voet naar voet en geen tegenstander die er iets aan kon doen. Wat de spelers al niet meer opviel daar raakte een neutrale toeschouwer niet over uitgepraat “wat een geweldig voetbal” en ” niet zo gek dat het hier zo druk is” waren maar een paar van zijn uitspraken. Kort samengevat: het was wachten op de doelpunten. Toen volgde er een enorme domper, na 15 minuten moest onze giga spits Bundy het speelveld verlaten met blessure. Gelukkig konden we de net ingevlogen alleskunner Tije inbrengen wat het aantal spelers met een geel shirt weer op 10 bracht. Het tikkie-takkie voetbal smoorde ineens. Team 3 had een ruime 8,5 minuut nodig om zijn ritme te hervinden. Voor het publiek mooi tijd om even wat de drinken te halen en de clubkas te spekken. Daarna ging het in het zelfde tempo door. Nelis & De Maestro kwamen er achter dat er veelvuldig op tikkie-takkie getraind was maar de het scoren er bij ingeschoten was. 4 a 5 dotte van kansen waren niet aan ons besteed. Een opvallend moment was dat Koning Taffie een puntgave, niet te missen voorzet toch naast wist te koppen. Dat was het moment dat Nelis een whats-app stuurde naar de technische staf app met de vraag of ze daar de komende week op willen trainen want aan de kwaliteit van de spelers kan het niet liggen!
In de rust werd er genoten van het mooie weer en stand op het scorenbord bij ons vlaggeschip, 5-1.
Voor de tweede helft was het simpel, doe wat je de eerste helft deed maar schiet er nu één in. De Scooter werd ingewisseld voor Robinho, verdedigende zekerheid voor een aanvallende impuls.
Maar al snel in de tweede helft bleek dat de zandbak in de speeltuin leeg was, dat was nu niet direct een acuut probleem waren het niet dat dit zand in de motor bij Team 3 terecht gekomen was….
Dat maakte de 2de helft iets minder aantrekkelijk, na 10 minuten in de 2de helft hakte De Maestro de knoop door, om het publiek binnen te houden en niet teleur te stellen moest er iets gebeuren. Dus De Maestro stuurt zijn leider compagnon Nelis de warming-up in om de wedstrijd te doen kantelen. Onze fans zijn verbaasd en verheugt tegelijk zelfs ex-voorzitter Dolf van Leeuwen, zelf groot fan van Team 3, komt aangesneld om dit te aanschouwen. Na een gedegen warming-up zijn de spieren van Nelis warm zonder ze te overbelasten.
20 minuten voor tijd brengen we hem binnen de lijnen, dat was het sein voor Zanoune om onze veel getrainde “11 schijven aanval” op te zetten, in hoog tempo ging de bal van voet naar voet over 11 verschillende schijven, Nelis was hier natuurlijk ook van op de hoogte en ging vast positie kiezen want hij wist precies wat er ging gebeuren. En ja hoor, precies toen Nelis zijn loop actie inzette kwam de bal precies op maat, Nelis deed geen gekke dingen en schoot de bal langs de keeper, 1-0. Niet veel later gooide onze onvermoeibare Basso de wedstrijd in het slot, 2-0.
Pot gespeeld, punten in de tas, publiek genoten dus doel bereikt!

De schrijvende ex-voetballer