Verslag Schoonhoven 2 – Zevenhoven 2

Het 2e elftal van SV Zevenhoven ging afgelopen zaterdag 4 oktober op visite bij de voetbalvereniging Schoonhoven. Het goede spel van de afgelopen weken, met daarbij de overwinning van vorige week en dus de eerste driepunter van het seizoen gaf vertrouwen. Waar de ploeg van trainer/coach Ludo Pistorius uit bij Jodan Boys zeer onterecht met een 2-0 verlies huiswaarts werd gestuurd, waren de rollen vandaag omgedraaid. Een goed begin zorgde vandaag voor een vroege 0-1 voorsprong , die door de gehele ploeg werd vastgehouden. In de laatste minuten werd deze stand verdubbeld: 0-2. Misschien wat tegen de verhoudingen in, maar het gehele team liet zien verdedigend bijzonder weinig weg te kunnen geven en aanvallend op de juiste momenten toe te kunnen slaan.

Na de trainingen van afgelopen week en de teambespreking voorafgaand aan de wedstrijd , kwam de nummer 11 van de ranglijst matig uit de startblokken. Waar Zevenhoven drie spitsen bij de tegenstander had verwacht trokken de gastheren met twee goede spitsen en een diepe nummer 10 ten strijde. De laatste linie onder leiding van captain Mario Wouters had in het begin wat moeite met de aanpassing op dat systeem, maar zou zich later in de wedstrijd onderscheiden en bleef knap overeind. Na enkele minuten kropen de rood-gelen ook aanvallend uit hun schulp. Een ingooi van Mitchel Pijpers kwam terecht bij Wesley Fransen die na een fraaie actie een afgemeten voorzet verstuurde die hard in de kruising werd gekopt door Bastiaan van Blaaderen : 0-1.

Vanaf dat moment hinkte de ploeg op twee gedachten, doordrukken op vijandelijk doel of de voorsprong verdedigen. Kwam het door te veel achterover leunen, of door de kwaliteit van de tegenstander, feit was dat Zevenhoven de grip op de wedstrijd verloor en moeite had om nieuwe kansen te creëren. De verdediging met Wouters, Roeleveld en Rasljanin bleef echter goed overeind. Verder moest de begeleiding aan de kant zeer tevreden zijn geweest over Luuk Brouwer. De rechtsback , had de moeilijke taak , mede door de speelwijze van de tegenstander om door te stappen in het middenveld. Brouwer had het moeilijk maar vervulde zijn taak met een ruime voldoende.

Het verloop van de eerste helft speelde zich grotendeels af op de helft van Zevenhoven , zonder echt grote kansen weg te geven. Met een 0-1 stand op het bord werden de kleedkamers opgezocht. Met een aantal team tactische omzettingen in het team werd gestart aan de tweede helft. Nick Vis verving de moegestreden Brouwer en ook Danilo Boon werd al snel de bank af gestuurd voor een warming-up. Het wedstrijdbeeld veranderde echter niet. Schoonhoven wilde verder doordrukken, was continue op zoek naar de gelijkmaker en het was de verdienste van keeper Jordy Aartman dat de 0-1 voorsprong werd vastgehouden. Aartman zou zich tot man van de wedstrijd kronen, door attent en foutloos te keepen en zelf op momenten boven zichzelf uit te stijgen met een drietal uitstekende reflexen.

De twee controlerende middenvelders Luijben en De Boer moesten wellicht de meeste kilometers afleggen van alle 22 veldspelers en vochten als leeuwen. Toch konden zij niet voorkomen dat Pistorius en Hilders een kwartier voor tijd ingrepen. Met Valstar en Van den Broek werd besloten verdedigend te wisselen en de wedstrijd af te sluiten met twee spitsen. De moe gestreden Pijpers werd naar de kant gehaald , waarbij Valstar als extra middenvelder de ploeg door het laatste gedeelte van de wedstrijd moest slepen. Ook Bart van den Broek , liet zien dat hij basisspeler hoort te zijn, en speelde de laatste 15 minuten foutloos.

Aanvallend kreeg vooral Berry Peters zeeën van ruimte. Peters haalde een voldoende , maakte het zijn tegenstander lastig , maar kon niet overtuigen met de twee vrije trappen die hij rond de 16 meter mocht verzilveren. In de 7 minuten blessuretijd was het Wesley Fransen die aan alle onzekerheid een einde maakte. Na een vrije trap van Danilo Boon knikte Fransen op schitterende wijze de 0-2 achter de doelman van Schoonhoven binnen. Al met al een goede overwinning van Zevenhoven dat een reuzensprong maakt op de ranglijst naar een gedeelde plek 7. Zaterdag kan het goede zaken doen in de thuiswedstrijd tegen BVCB. Mocht de ploeg vooral aan de bal nog kunnen groeien de komende weken , dan kan het wel eens een mooi seizoen worden in de 2e klasse. U bent van harte welkom zaterdag op het Sportpark Zevenhoven voor competitieronde 6 : SVZ – BVCB , aftrap : 11.30 uur.

Opstelling Zevenhoven: Jordy Aartman; Luuk Brouwer (46. Nick Vis), Mario Wouters ©, Martien Roeleveld, Senad Rasljanin; Wesley Fransen, Erik Luijben, Sander de Boer (75. Bart v/d Broek); Bastiaan van Blaaderen (55. Danilo Boon), Mitchel Pijpers (80. Joost Valstar), Berry Peters