Verslag Alph Boys B4 – Zevenhoven B1

Zaterdag 1 november stond de 1e wedstrijd van de nieuwe competitie op het programma, uit tegen Alph Boys B4.
Het was een schitterende herfstdag, het leek wel voorjaar!
De wedstrijd werd gespeeld op veld 6. Het veld lag er prima bij alleen die lijnen! De lijnentrekker had het vizier waarschijnlijk niet helemaal scherp staan.

141102

Dat het pittige wedstrijden worden voor de B in de 4e klasse was van te voren bekend, dus dan is het zaak dat iedereen goed meedoet in de wedstrijd en zijn taak uitvoert.
De eerste helft ging over en weer met een licht veldoverwicht voor Alph Boys. Goed keeperswerk van Connor voorkwam een vroege treffer voor Alph Boys. Aan de andere kant waren er mogelijkheden voor Merijn en Abdi.
Op een diepe bal door het centrum werd niet goed gereageerd door Zevenhoven waardoor 1 van de spitsen van Alph Boys zich vrij kon spelen al dan niet in buitenspel positie, 1-0.
Vlak voor rust leek dan toch de aansluittreffer te worden gemaakt. Merijn soleerde door defensie en kon alleen onreglementair worden gestopt, net buiten de 16, alhoewel als de lijnen goed waren getrokken… Martim ging achter de bal maar zijn poging werd gestopt door de keeper.
Na zo´n tien minuten spelen in de 2e helft werd een fout in de opbouw van Zevenhoven resoluut afgestraft, 2-0. En toen ging het even mis bij de B1. De koppies gingen een beetje hangen en we lieten Alph Boys te makkelijk voetballen. Al moet gezegd worden dat Alph Boys over een technisch goede ploeg beschikt en een prima veldbezetting had.
De 3-0 viel uit een penalty. De 4-0 werd gemaakt uit een aanval waarin Zevenhoven achterin te veel ruimte gaf, dit was tevens de eindstand.
Ondanks het verlies toch een leuke sportieve partij voetbal, met een prima scheidsrechter, die de wedstrijd goed aanvoelde. Volgende week spelen we thuis tegen VEP B2.