Valse start Zevenhoven JO19 bij competitieopening

De JO19 heeft de eerste wedstrijd van de nieuwe competitie verloren. Uit bij Nic Boys werd het na een 3-1 ruststand 7-1 voor de thuisclub. Op het zonovergoten sportpark bij onze buren begon Zevenhoven enigszins gehavend aan de wedstrijd. Florian was er niet bij en enkele spelers waren niet helemaal fit, voor de zekerheid was Bram van de JO16 aangesloten.

We kennen de tegenstander inmiddels goed, vorig seizoen troffen de ploegen elkaar ook in de competitie en voor de beker dit seizoen speelden de teams eveneens tegen elkaar, uitslag toen 2-2.

Nic Boys is fysiek een sterke tegenstander, met een aantal gemakkelijk scorende spelers voorin.

Toch was het Zevenhoven die als eerste scoorde, een pass achteruit werd verlengd door Merijn en keurig afgerond door Max. Iedereen die Zevenhoven een warm hart toedraagt geen er eens goed voor zitten. Er volgden nog een aantal kansen, hoofdzakelijk via Max, de verdediging had het lastig met zijn demarrages. Naarmate de wedstrijd vorderde kreeg Nic Boys echter steeds meer grip op onze voorhoede en was zelf ook een aantal keren gevaarlijk voor het doel van Connor.

Een diepe bal op de snelle spitsen betekende de gelijkmaker. Zevenhoven kreeg het steeds lastiger, kwam er niet goed meer uit en ook met de lange bal lukte het niet meer om gevaarlijk te worden. De 2-1 hing in de lucht en toen voor rust ook de 3-1 viel werd het een heel moeilijke wedstrijd.

De 2e helft was een stuk minder interessant, het onheil was namelijk al geschied en hoewel misschien een snelle treffer bij het begin van de tweede helft nog wat teweeg had kunnen brengen was de wedstrijd eigenlijk al gespeeld na de eerste 45 minuten.

De tweede helft had dan ook eigenlijk niets meer om het lijf omdat Nic Boys zich vooral tot doel had gesteld om Zevenhoven niet weer terug in de wedstrijd te laten komen. Daar hoefde het echter niet erg bevreesd voor te zijn omdat Zevenhoven zaterdag simpelweg te kort kwam en in de hele tweede helft eigenlijk geen fatsoenlijke kans wist te creëren.

Het was zo’n middag dat het van geen kant liep, ook mede door de felle speelwijze van Nic Boys dat er overal bovenop bleef zitten en Zevenhoven geen moment rust toestond.

Uiteindelijk liep de score op naar 7-1. Al met al een vervelend verlies.

Komende zaterdag de kans op herstel tegen Zwammerdam JO19.

Aanvang van de wedstrijd 11:00 uur, tot ziens op ons mooie complex aan de Stationsweg.

De schrijvende grensjager.